Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum să îți antrenezi memoria: activități simple pe care le poți face la orice vârstă

26 Mar 2021

Pe măsură ce îmbătrânim, începem să observăm schimbări în ceea ce privește capacitatea noastră de a ne aminti anumite lucruri. Uităm numele anumitor persoane ori data de naștere a acestora, nu ne amintim de ce am mers într-un anumit loc sau ratăm unele întâlniri.

 

Pierderile de memorie pot apărea la orice vârstă, dar au tendința de a se accentua odată ce îmbătrânim. Însă, pierderea semnificativă a memoriei în rândul persoanelor vârstnice nu este o parte firească a procesului de îmbătrânire, ci este cauzată de tulburări mintale organice, leziuni cerebrale sau boli neurologice, Alzheimer fiind printre cele mai de temut.

 

Mare parte dintre problemele de memorie trecătoare pe care le experimentăm, odată cu înaintarea în vârstă, reflectă schimbări normale în structura și funcția creierului. Aceste schimbări pot încetini anumite procese cognitive și astfel devine mai greu să învățăm anumite lucruri. Însă, cercetările au arătat că există câteva strategii de care ne putem folosi pentru a ne proteja și a ne antrena memoria.

Studiul continuu

Un nivel de educație ridicat a fost asociat cu o mai bună funcție mintală la bătrânețe. Experții consideră că educația avansată contribuie la menținerea în stare bună a memoriei, deoarece suntem obișnuiți să fim activi mintal. Antrenarea continuă a creierului, prin diverse exerciții, activează procese care ajută la menținerea celulelor individuale ale creierului și stimulează comunicarea dintre ele.

 

Mulți oameni au locuri de muncă ce le permit să fie activi din punct de vedere mintal, însă fiecare dintre noi poate dezvolta anumite hobby-uri care să ne ajute să ne păstrăm memoria. De pildă, învățarea unei limbi străine antrenează creierul. O astfel de pasiune o putem practica singuri, acasă, cu ajutorul unor carti de limbi straine, prin care să învățăm să vorbim și, mai apoi, să putem să citim povești ori romane. Totodată, puzzle-urile ori integramele, jocurile de societate ori cursurile de pictură sau design sunt eficiente pentru a ne păstra mintea ascuțită. Crearea și conservarea conexiunilor cerebrale sunt un proces continuu, de aceea studiul ar trebui să reprezinte o prioritate întreaga viață.

Activitatea fizică

Activitatea fizică permanentă contribuie la creșterea fluxului de sânge în întregul organism, inclusiv în creier, iar acest lucru ajută memoria. Oamenii de știință recomandă ca în fiecare săptămână să facem cel puțin 150 de minute de activitate fizică moderată (în această categorie intrând mersul rapid) sau 75 de minute de activitate fizică viguroasă (cum ar fi alergatul). Pentru a obține rezultate bune, este recomandat să facem sport în fiecare zi cel puțin 10 minute.

 

Exercițiile fizice regulate ne ajută și să adormim mai repede și să ne bucurăm de un somn profund. Pentru a ne consolida amintirile, este important să dormim bine. Un adult are nevoie între șapte și nouă ore de somn în fiecare noapte.

Socializarea

Un alt factor care contribuie la menținerea unei memorii bune este interacțiunea socială. Depresia și stresul pot duce la pierderi de memorie, iar socializarea constantă ne ajută să le ținem la distanță. De aceea, este important să găsim mereu oportunități pentru a fi aproape de persoanele dragi, să petrecem timp împreună cu prietenii și să nu ne ferim de interacțiunile cu oameni necunoscuți. Comunicarea și apropierea sunt importante mai ales în cazul persoanelor care locuiesc singure.

 

Nu în ultimul rând, este vital să avem o dietă echilibrată și să renunțăm la vicii, precum fumatul ori consumul de alcool.

 

Sursă foto: pathdoc/ Shutterstock

Ultima oră
Alte titluri din: Trup, minte, suflet
Nemultumit de tine? Inscrie-te la un curs de dezvoltare personala in Bucuresti! Nemultumit de tine? Inscrie-te la un curs de dezvoltare personala in Bucuresti!
7 metode ușoare de a combate stresul și anxietatea! 7 metode ușoare de a combate stresul și anxietatea!
Mai multe titluri din: Trup, minte, suflet
Antena3.ro Horoscop Minerva 12-18 aprilie 2021.Taurii au parte de aventuri, Racii sunt sprijiniți de Univers
Libertatea.ro TIR-ul în care au murit oameni la „Victor Babeș” e produs de Optima Technic din Turcia și e vândut ca „trailer COVID”
A1.ro ”Creatura” cu un aspect neobișnuit, care i-a speriat pe localnici. Puțini și-au dat seama ce este și de ce are atâtea ”tentacule”
Observator.ro Ciclonul tropical Seroja a ras un oraş întreg de pe faţa pământului, în Australia. Autorităţi: "Copaci uriaşi s-au rupt ca morcovii"