Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cafeaua ne face mai fericiți și ne ajută să ne păstrăm sănătatea

08 Sep 2020

Atunci când viața este nedreaptă și nimic nu este ceea ce sperai să fie, bea o ceașcă de cafea bună în compania unui prieten și starea ta de spirit se va schimba în câteva minute. Cu ajutorul celor mai bune recenzii de top poți avea chiar acasă la tine expressorul de cafea ideal pentru a-ți savura momentul de relaxare.

Beneficiile cafelei pentru sănătate

O ceașcă de cafea este nu doar o plăcere reconfortantă, ci are și numeroase beneficii asupra sănătății noastre, conform unui articol publicat in luna februarie de Harvard Medical School. Profesorul Eric Rimm de la Școala de Sănatate Publică Harvard enumeră câteva dintre aceste beneficii:

- previne apariția bolilor cardiovasculare

Conținutul bogat de elemente cu proprietăți antioxidante al cafelei previne deteriorarea celulelor, întârzie absorbția zahărului în sânge și ajută circulația sângelui în sistemul circulator. Rezultatele medicale testate arată că o ceașcă de cafea pe zi aduce efecte pozitive evidente în organismul nostru:

  • o tensiune arterială reglată;
  • un ritm moderat de creștere în greutate odată cu îmbătrânirea;
  • un risc redus de a dezvolta diabet zaharat de tip 2.

- susține activitatea fizică

Cofeina conținută în boabele de cafea stimulează sistemul nervos să trimită semnale către celulele de grasime pentru a descompune grăsimea corporală în acizi grași liberi. Astfel organismul primește energia necesară practicării activităților sportive intense

- reduce riscul de boli neurologice

Dr. Richard Fox, medic neurolog la Cleveland Clinic este cel care a vorbit despre asocierea dintre consumul moderat de cafea și reducerea riscului de boli neurologice, în boli precum Parkinson sau Alzheimer.

- previne apariția cariilor dentare 

Taninul din cafea poate reduce substanțial potențialul cariogen al alimentelor și formarea plăcii dentare.

- înlătură riscul de depresie

Un studiu de la Harvard, publicat în 2011, arată ca femeile care beau cel puțin o ceașcă de cafea pe zi au un risc cu 20% mai mic de depresie și cu 53% mai puține sanse să se sinucidă decât cele care nu beau deloc. Consumul moderat de cafea, mirosul său îmbietor, dar și stimularea comunicării cu cei dragi aduce o stare de relaxare în organism care explică aceste rezultate ale cercetărilor științifice.

- reduce riscul de cancer

Agenția Internațională pentru Cercetare în Domeniul Cancerului  a analizat mai multe date privind legatura dintre consumul de cafea și riscul de cancer. Dacă în 1991, agenția includea cafeaua pe lista alimentelor cu potențial cancerigen pentru om, studiile recente demonstrează rolul real al consumului de cafea în scăderea riscului de cancer de ficat și cancer colorectal, susțin experții din domeniu.

Riscurile consumului excesiv  de cafea

Consumul a mai mult de cinci cafele pe zi poate avea însă și efecte negative, de care trebuie să țineți cont. Doza maximă admisă de medici este de 300 miligrame/zi. Depășirea acestui prag poate duce la insomnie, nervozitate și palpitații, din cauza creșterii tensiunii arteriale. De aceea, vă recomandăm să savurați 1 sau 2 cafele pe zi, fără adaos de zahăr, pentru a vă bucura de beneficiile miraculoase ale acesteia asupra sănătății.

Ultima oră
Alte titluri din: Trup, minte, suflet
Alimentele supraprocesate contribuie la îmbătrânire biologic Alimentele supraprocesate contribuie la îmbătrânire biologic
Ce le spunem celor care suferă de depresie Ce le spunem celor care suferă de depresie
Mai multe titluri din: Trup, minte, suflet
Antena3.ro Bătaie între două femei la o secție de vot din Caraș-Severin
Libertatea.ro Doi frați și-au violat sora minoră și au lăsat-o gravidă. Ireal ce a urmat
A1.ro Ce înseamnă lichidul roșiatic din caserolele de carne. Mulți cred că e sânge, dar adevărul e altul | Video
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro Parlamentar nevoit să demisioneze, după ce a uitat că are camera pornită într-o ședință pe Zoom, în Argentina