Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Strategii de neutralizare a insomniilor

Autor: FLORIN CONDURATEANU
14 Sep 2020

Medicii psihiatri atrag atenţia că toate bolile psihice sunt însoţite de tulburări ale somnului. În aceste necazuri din perimetrul somnului trebuie consultat un psihiatru, iar el va stabili strategia de neutralizare a acestei suferinţe.

 

Tulburările de somn sunt cunoscute în popor ca insomnii. Insomnie înseamnă şi a nu adormi decât cu dificultate, dar insomnie este catalogată şi trezirea după două ore de somn şi apoi greutatea de a readormi. Un somn este reconfortant, recuperator după eforturile fizice şi intelectuale, dacă somnul este de calitate, suficient cantitativ, dar şi dacă este respectată arhitectura somnului. Medicii trag un semnal de alarmă că e obligatoriu să te încadrezi în orele de somn care au intrat în reflexul organismului de multe mii de ani. Adevăratul somn sănătos trebuie să se desfăşoare între ora 23 şi ivirea zorilor. În acele ore se desfăşoară firesc şi perioadele din noapte în care organele lucrează la turaţie maximă, pe rând. Somnul se simte bine, iar adormirea este uşoară când s-a înstăpânit întunericul. Cei care, din pricina muncii în tura de noapte, cred că vor compensa prin somn în cursul zilei, nu pot atinge parametrii favorabili ai somnului de noapte. Iar cei care se distrează în cluburi până în zori sau învaţă cu hei-rup-ul noaptea nu recuperează odihna adevărată din somnul normal. În privinţa laturii cantitative a somnului, această perioadă depinde de la om la om. Unii au nevoie de 8-10 ore de somn, alţii se mulţumesc cu 6 ore de somn, Napoleon dormea doar 4 ore. Mai mult, în timpul nopții, trebuie să fie prinse 8-10 episoade de somn rapid, cele cu vise, cu mişcarea globilor oculari, ele durează circa 10 minute fiecare şi, atunci, în creier se face ordonarea informaţiilor, care rămân ca valoroase în memorie, cele care dispar în „sertare” diferite ale creierului. În restul orelor, se aşterne somnul lent. Se întâmplă ca, rupţi de oboseală, să adormim câte 10 minute, în tren, pe un fotoliu, și să ne trezim vioi şi odihniţi după aceste puţine minute, fiindcă am prins direct o repriză de somn rapid. Patul trebuie lăsat să fie asociat cu somnul, nu e recomandabil să învăţăm lungiţi în pat, să vizionăm programele de televiziune în poziţie orizontală, când ne aşezăm în pat să vizăm somnul. Înainte de adormire trebuie să aerisim camera, să nu ne biciuim nervii cu filme de groază sau cu romane poliţiste. Tot înainte de somn, o plimbare de o jumătate de oră în preajma casei e bine-venită.

 

 

Visele apar, de regulă, spre dimineaţă şi acele vise se ţin minte. Dar nu s-a demonstrat că acestea aduc o premoniţie asupra ce se va întâmpla în perioada următoare.

 

 

Ultima oră
Alte titluri din: Starea de sanatate
Boala care te rătăceşte în propriul apartament Boala care te rătăceşte în propriul apartament
FDA autorizează primul test COVID-19 care poate fi folosit acasă FDA autorizează primul test COVID-19 care poate fi folosit acasă
Mai multe titluri din: Starea de sanatate
Antena3.ro Noul tratament-minune împotriva COVID-19, autorizat de 2 zile în SUA, a intrat în studii clinice și în România
Libertatea.ro Imagini incredibile de la o nuntă cu mii de invitați, organizată în secret. Ce au pus la cale pentru ca autoritățile să nu afle
A1.ro Fără lenjerie intimă, într-o rochie extrem de sexy. Cum s-a fotografiat Alexandra Stan, spre bucuria fanilor
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro Polițist amenințat de un șofer oprit în trafic, la Constanța: „Lasă că ne vedem noi pe traseu, fără haine pe tine”