Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce poate crește anxietatea în timpul verii

26 Aug 2020

Se spune că vara este cel mai fericit sezon. Dar, în timp ce soarele și temperaturile calde înseamnă fericire pentru unii oameni, pentru alții vara poate fi o adevărată provocare, scrie bustle.com

Anxietatea se manifestă prin gândurile, sentimentele și senzațiile noastre fizice. Simptomele pot include teama, tahicardia, amețeli, atacuri de panică. Deși acestea sunt destul de frecvente la mulți oameni, anxietatea poate deveni o problemă dacă începe să ne afecteze viața de zi cu zi. 

Există multe tipuri, de la anxietate generalizată, socială, atacuri de panică.  Acestea se agravează în timpul sezonului cald ? Deși Tulburarea Afectivă Sezonieră (SAD) se manifestă în lunile de iarnă, 10% dintre persoanele care suferă de SAD se confruntă cu aceasta în timpul verii. Simptomele specifice includ pierderea poftei de mâncare, tulburări de somn, pierdere în greutate. 

Doctorul Ian A. Cook, directorul programului de cercetare a depresiei al UCLA, spune că, pentru unii, depresia din timpul verii este pur biologică. Pentru alții, poate fi provocată de factori externi.

Căldura

Temperaturile ridicate pot cauza probleme de sănătate, cum ar fi deshidratarea și lipsa somnului, ambele putând duce la anxietate. În plus, multe dintre simptomele asociate supraîncălzirii, cum ar fi transpirația, amețelile, leșinul sunt asemănătoare cu o criză de anxietate.

Ceasul biologic

Zilele lungi de vară pot afecta ceasul biologic și pot afecta ritmurile circadiene, ceea ce poate fi crucial în îngrijirea sănătății mintale. Soarele poate să ne trezească mai devreme ori ne face să ne culcăm mai târziu.

Febra fanului

Deși alergiile, precum febra fânului, sunt considerate probleme de sănătate minore, impactul pe care îl pot avea asupra sănătății mintale este semnificativ. Într-un studiu din 2018, publicat în Analele Alergiei, Astmului și Imunologiei, oamenii de știință au analizat efectul rinitei alergice, a febrei fânului, cu alergii oculare la adolescenți. 

„Impactul emoțional al febrei fânului poate fi uriaș. Trei studii din analiza noastră au examinat modul în care adolescenții sunt afectați psihic de febra fânului și febra fânului cu rinoconjunctivită alergică. Ei au descoperit că adolescenții cu febră fânului au avut rate mai mari de anxietate și depresie, și o rezistență mai scăzută la stres. De asemenea, aceștia au prezentat mai multă ostilitate, impulsivitate și s-au răzgândit deseori", spune autorul principal al studiului, Dr. Michael Blaiss.

Moduri de a face față anxietății

Exercițiile fizice sunt bune pentru mintea și corpul tău și, deși vremea este caldă, este important să faci mișcare fizică. Dacă este o zi deosebit de caldă, încearcă să faci acest lucru dimineața.

În plus, menținerea unei diete echilibrate este esențială. Încercați să mâncați alimente care conțin proteine și fibre, legume, fructe, nuci și beți suficientă apă. 

Evitați cofeina, băuturile zaharoase și alcoolice. 

Înainte de a vă culca, răcoriți camera, astfel încât căldura să nu vă deranjeze prea mult.  Dacă aveți probleme de somn, încercați să stabiliți o anumit rutină, astfel încât să vă relaxați înainte de culcare. 

 

 

 

Ultima oră
Alte titluri din: Starea de sanatate
Noi descoperiri despre cancer. Care sunt alimentele periculoase Noi descoperiri despre cancer. Care sunt alimentele periculoase
Consumă alimente pentru întărirea sistemului imunitar Consumă alimente pentru întărirea sistemului imunitar
Mai multe titluri din: Starea de sanatate
Antena3.ro Mircea Diaconu: ”A opri omenirea, a închide tot e o formă de ipocrizie. Lăsați lumea să trăiască. Suntem jalnici!”
Libertatea.ro „Marș afară!”. Ștefan Bănică și-a ieșit din minți după ce soția lui a fost jignită
A1.ro Celebrul Axinte, condamnat la închisoare. Prima reacţie a actorului
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro Șoferiță cu carnet de câteva ore, accident în Reșița: ”Am intrat în ăsta! Carina, mi se face rău!” [Video]