Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Unde găseşti sursele bune de antioxidanţi

05 Mai 2020

Despre compuşii cu proprietăţi antioxidante circulă o serie de mituri: mulţi îi văd ca panaceul care apără de boli, alţii îi văd ca fiind elixirul tinereţii fără bătrâneţe.

 

Se crede că antioxidanții au efecte benefice în organismul uman şi se fac studii în acest sens. Dar care este acțiunea de bază a antioxidanților? Ei sunt importanți pentru că neutralizează radicalii liberi, adică moleculele instabile care pot provoca mutații ale ADN-ului. Dar, deși prezența radicalilor liberi a fost legată de apariția unor afecțiuni serioase, precum boli cardiovasculare și cancer, nu înseamnă automat că toți radicalii liberi sunt dăunători.

Deci nu prezenţa radicalilor liberi e periculoasă, ci acumularea lor în organism în cantităţi mari – o cauză fiind noxele din aer, spre exemplu, sau expunerea exagerată la soare. Când radicalii se concentrează în cantitate mare, doar antioxidanţii reuşesc să neutralizeze excedentul.

Conform unui alt mit, toţi antioxidanţii sunt la fel. De fapt, există 8.000 de compuși naturali cu efect antioxidant, însă nu toți acţionează în același mod. Fiecare are o anumită specializare, prin urmare, e nevoie să-i furnizezi organismului o largă varietate din aceste molecule, ceea ce se obține printr-o dietă bogată în substanţe nutritive. Şi nu, nu-i obţii doar din fructe. Mai toate produsele comestibile sunt sursă de antioxidanţi, de la cereale integrale la fasole şi struguri roşii.

 

Resveratrolul, polifenol cu efect antioxidant, este prezent în compoziţia murelor, a alunelor americane – dar şi în must şi în vinul roşu. Blochează acţiunea unei enzime care controlează stresul, arată studiile.

 

Alimente fortificate

Antioxidanții sunt atât de populari, încât o mulțime de producători își fortifică produsele cu suplimente de acest tip. De multe ori, fără să fie necesar – raţiunile ţin, pur şi simplu, de politica de marketing. Alimentele fortificate nu furnizează însă toate tipurile de antioxidanţi de care are nevoie organismul, sursa lor cea mai bună fiind alimentele naturale, din cele mai diverse. Prin urmare, o dietă variată şi bogată în compuşi nutritivi este cheia stării de bine.

Ultima oră
Alte titluri din: Frumos si sanatos
Aceste alimente anti-îmbătrânire chiar reduc ridurile Aceste alimente anti-îmbătrânire chiar reduc ridurile
Colagen de băut: bun pentru pielea ta Colagen de băut: bun pentru pielea ta
Mai multe titluri din: Frumos si sanatos
Antena3.ro Mesajul dur al unei asistente: ”Sunt mândră că șterg funduri!”
Libertatea.ro Țara care a sărit de la 7.500 la 30.000 de infectări într-o zi. Noua metodă de raportare dezvăluie „furtuna perfectă” COVID
A1.ro Gina Pistol a plâns în hohote în fața chefilor! Vedetele au licitat pentru farfurii, la Chefi la cuțite
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro Bătaie în trafic, la Galaţi. Doi şoferi s-au dezbrăcat, apoi şi-au împărţit pumni şi picioare