Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

Bacteria existentă pe pielea tuturor devine rezistentă la antibiotice

28 Noi 2018

Bacteria care poate fi identificată pe pielea tuturor devine rezistentă la antibiotice, au avertizat oamenii de știință, notează Daily Mail.

Bacteria este similară cu cea regăsită în spitale, MRSA, bacterie rezistentă la antibiotice. Stafilococ epidermidis poate fi găsită pe pielea tuturor oamenilor, însă, în mod obișnuit, nu dăunează. Pe de altă parte, dacă pătrunde în rănile existente după o intervenție chirurgicală, poate cauza infecții periculoase.

Oamenii de știință de la Universitatea din Bath au identificat mai multe forme mortale ale bacteriei pe pielea oamenilor care au căpătat infecții în urma intervențiilor chirurgicale.

În cercetarea lor, oamenii de știință au descoperit 61 de diferențe între genele bacteriei care se găsește pe pielea pacienților care au fost infectați în urma intervențiilor chirurgicale și ale bacteriei aflate pe voluntarii sănătoși.

Schimbarea genelor poate face stafilococul epidermidis să devină o bacterie care să pună în pericol viața pacienților.

În cazul unui număr mic de pacienți sănătoși s-a identificat pe piele variante mai periculoase ale bacteriei, ceea ce înseamnă că în cazul unei operații, aceștia au șanse mult mai mari să capete infecții.

„Deoarece aceste bacterii sunt atât de numeroase, pot evolua rapid prin schimbarea genelor între ele”, a spus profesorul Sam Sheppard, de la Universitatea din Bath. „Dacă nu facem ceva pentru a controla asta, există riscul ca aceste gene care cauzează boli să se răspândească cu o rapiditate alarmantă, ceea ce înseamnă că infecțiile apărute după operații, care sunt rezistente la antibiotice, să devină mult mai comune.”, a mai adăugat acesta.

Studiul a fost publicat în Nature Communications.

Pe aceeasi temă