Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

O nouă pasiune a românilor în timpul pandemiei. 66% preocupați de gătit

24 Mar 2021

Circa 66% dintre români au gătit mai mult în timpul pandemiei de coronavirus. Astfel că o familie a petrecut în bucătărie aproape 20 de ore pe săptămână pentru pregătirea mâncării, cu 46% mai mult față de 2019, arată un studiu Mastercard.

"Românii şi-au îndreptat atenţia către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele şi cozonacul. Şi, deşi mâncărurile tradiţionale sunt preferate de o parte dintre aceştia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea, serviciul de streaming şi reţelele de socializare au fost o sursă de inspiraţie pentru mulţi români în alegerea reţetelor (58%)", arată compania.

Totodată, 64% vor să trăiască mai sănătos, 57% doresc să-ș însușească noi deprinderi și să petreacă mai mult timp  cu cei dragi. Peste 67% dintre români consideră că luarea mesei împreună cu ceilalți membri ai familiei reprezintă o oportunitate de reconectare, iar 80% vor să mențină acest obicei mult timp.

58% au orgaizat cine festive pentru prieteni, familie sau apropiaţii. În acelaşi timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% vor să repete aces lucru.  
În același timp, 32% au cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an, ar 31% au cheltuit mai mulţi bani pe mâncare atunci când au achiziţionat produsele de pe internet. Însă 42% vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar şi după ridicarea restricţiilor.

Vânzări semnificative s-au înregiistrat la echipamente de gătit, sisteme de iluminat ambiental, lumânări şi seturi de pahare, 29% investind în articole de veselă şi seturi de pahare, iar 23% achiziţionând seturi de mobilier pentru living.

Studiul Mastercard arată ș care sunt mâncărurile preferate de români: mămăligă, ciorbă, salata de boeuf, sarmale, cozonac, mici, ciorbă rădăuţeană, papanaşi, ciorbă de burtă, tochitură moldovenească, jumări, balmoş, murături, alivenci şi cighiri.

 

Ultima oră
Alte titluri din: Culinar
Cum facem vestiţii mucenici moldoveneşti Cum facem vestiţii mucenici moldoveneşti
Care sunt cele mai bune tipuri de carne pentru consum Care sunt cele mai bune tipuri de carne pentru consum
Mai multe titluri din: Culinar
Antena3.ro Horoscop Minerva 12-18 aprilie 2021.Taurii au parte de aventuri, Racii sunt sprijiniți de Univers
Libertatea.ro Câți români s-au infectat cu COVID după ambele doze de vaccin
A1.ro ”Creatura” cu un aspect neobișnuit, care i-a speriat pe localnici. Puțini și-au dat seama ce este și de ce are atâtea ”tentacule”
Observator.ro Ciclonul tropical Seroja a ras un oraş întreg de pe faţa pământului, în Australia. Autorităţi: "Copaci uriaşi s-au rupt ca morcovii"