Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Sfaturi ca să nu o iei razna de frica SARS-CoV-2

Autor: MONICA COSAC
27 Noi 2020

Fie pentru că nu au o formă de boală gravă, fie de frica spitalelor care sunt deja supraaglomerate, mulți dintre românii care se infectează cu SARS-CoV-2 aleg să rămână acasă. Frica de boală și toate acele emoții negative care vin la pachet cu incertitudinea legată de această afecțiune nouă pot face chiar mai mult rău decât boala în sine. La mulți oameni s-au declanșat stări de anxietate și depresie, spun specialiștii.

„Pentru cei care au o formă ușoară (sau chiar asimptomatică), cel mai dificil este să-și depășească fricile și anxietatea firească în aceste condiții. Pentru mulți dintre ei, acestea sunt chiar mai deranjante decât simptomele în sine”, spune Vlad Mixich, expert în politici de sănătate. 

Acesta oferă și câteva sfaturi concrete și simple, despre „cum să nu o iei razna de frică/stres în timp ce ai COVID-19, forma ușoară sau asimptomatică”: 

  • Dormi mult (cel puțin 9-10 ore pe zi). Somnul e cel mai eficient de-stresor natural.

  • Sună-ți prietenii, mai ales dacă au trecut prin boală. Fricile discutate sunt pe jumătate rezolvate. 

  • Fără știri TV, pentru că cele mai multe sunt panicarde. 

  • Filmele relaxează, mai ales o comedie sau un romance.

  • Fă mișcare ușoară. Mișcarea e cel mai bun antidepresiv natural. Dacă ai curtea ta, folosește-o. Dacă nu, merge și pe balcon.

  • În cazul în care nu te poți izola de copil, joacă-te cu el, pentru că joaca generează optimism.

  • Vorbește/scrie-i medicului de familie despre anxietățile tale.

  • Ceai/apă/pulsoximetru. Hidratează-te din plin și folosește acest instrument simplu să te monitorizezi. Nu lua medicație de capul tău.  

 

Ultima oră
Alte titluri din: Social
Aer irespirabil: cetăţenii acuză autorităţile Aer irespirabil: cetăţenii acuză autorităţile
Proteste în zece locații din Capitală față de înghețarea pensiilor și a salariilor Proteste în zece locații din Capitală față de înghețarea pensiilor și a salariilor
Mai multe titluri din: Social
Antena3.ro Horoscop 26 ianuarie 2021. Peștii au o zi excelentă, nimic nu iese bine pentru Berbeci
Libertatea.ro Ce s-a întâmplat în Israel, la 3 săptămâni după prima doză de vaccin. Anunțul face înconjurul lumii
A1.ro Vedetele din România și din străinătate care s-au căsătorit în mare secret. Nunțile lor au fost ascunse de ochii lumii
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro Varianta mai contagioasă a coronavirusului se răspândește în România. Cazuri confirmate în București, Giurgiu și Suceava