Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

150 de ani pe apa

14 Mai 2004

Nava istorica „Tudor Vladimirescu" implineste anul acesta 150 de ani de cand si-a pornit motoarele. Este singura ambarcatiune de pasageri cu zbaturi din Europa.

ERIK HOOSZ

Ani de zile, nava a fost doar o sursa de castig doar pentru hotii care au sustras de pe ea toate materialele ce puteau fi valorificate. Vaporul, pentru care in acest an se va organiza o adevarata sarbatoare, a intrat deja in circuitul turistic, dupa ce, incepand din 2002, s-a lucrat intens la refacerea lui.

UNICAT. Puntea principala si cea superioara au fost reamenajate, iar acum exista doua saloane, la prova si la pupa, si cabine cu dotari de lux. Arhitectul naval Dan Ujeuca a pastrat stilul de epoca in amenajarile interioare, iar dotarile tehnice sunt de ultima ora. Propulsia cu zbaturi si motorul cu aburi au ramas neschimbate. Masina este foarte fiabila, are uzura mica si nu are vibratii. „Motorul a fost unicat inca de la inceput, a fost comanda speciala", a declarat directorul Centrului de Afaceri Navrom, societatea care a reabilitat nava, Stere Atanasiu.

ISTORIE. Nava a fost construita in 1854 la Santierele din Budapesta si era utilizata la inceput ca remorcher. In primul razboi mondial a fost preluata de fortele austro-ungare. Dupa razboi, in 1919, nava a intrat in posesia autoritatilor romane, in contul datoriilor de razboi. A primit numele „Sarmisegetuza" si a fost transformata in nava de pasageri la Turnu Severin. Urmatoarea schimbare majora a venit in 1954, cand nava a fost complet reconstruita. S-au pastrat atunci corpul, masina cu aburi si vinciul ancorei si a fost rebotezata „Tudor Vladimirescu".

Printre pasagerii care au facut croaziere la bordul acestei nave s-au aflat persoane ilustre precum regele Ferdinand si regina Maria, maresalul Gheorghe Averescu, regele Carol si principele Mihai, maresalul Ion Antonescu si chiar Nikita Hrusciov si Gheorghe Gherghiu-Dej.
Ultima oră
Alte titluri din: Observator
În minivacanța de 1 decembrie va fi suplimentat personalul de la frontiere În minivacanța de 1 decembrie va fi suplimentat personalul de la frontiere
Bilanț COVID-19: 8.134 de cazuri noi. 161 de decese. Totalul a ajuns la 465.982 de persoane infectate Bilanț COVID-19: 8.134 de cazuri noi. 161 de decese. Totalul a ajuns la 465.982 de persoane infectate
Mai multe titluri din: Observator
Antena3.ro Rugăciunea pe care Arsenie Boca o rostea în fiecare sâmbătă. Face minuni!
Libertatea.ro Cel mai scump divorț din istoria Marii Britanii. Cine sunt soții care împart o avere fabuloasă
A1.ro Vulpița și Viorel au deschis ușa casei lor unei vecine dornice să-i ajute. Aceasta a venit cu o propunere de nerefuzat
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro Bătaie în trafic, la Galaţi. Doi şoferi s-au dezbrăcat, apoi şi-au împărţit pumni şi picioare