Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Podul Ciurel a fost finalizat. Firea: Proiectul, început acum 14 ani, a stat 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureșteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiți în plus

17 Sep 2020

Podul Ciurel, care face legătura dintre sudul și nordul Capitalei, a fost finalizat, iar ruta va fi dată în folosință începând de sâmbătă, 19 septembrie. Primarul General, Gabriela Firea: „Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Proiectul, început acum 14 ani, a stat 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureșteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiți în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în acești 4 ani de mandat”

 

Primarul General, Gabriela Firea, a anunțat finalizarea lucrărilor la Podul Ciurel și a prezentat istoricul acestui proiect:

 

 „Vă anunț cu mare bucurie că am finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din Capitală din ultimii 30 de ani, Podul Ciurel - Nod Virtuții, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie. Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița. 

 

Este însă de datoria mea să vă informez că acest proiect se putea finaliza și mai repede și cu cheltuieli mai mici, in favoarea bucureștenilor. Pentru că acest proiect a fost blocat și s-a încercat cu disperare oprirea sa definitiva.

Este un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță aproape 10 ani de zile. Iar pierderile nu sunt doar la capitolul timp, ci este vorba și de pierderi financiare. 

Acest proiect a fost blocat de Mihail Danes, cofondator al Uniunii Salvați Bucureștiul, prieten și susținător al lui Nicușor Dan și de Asociația Salvați Bucureștiul.

De ce? Pentru că dl Daneș și-a construit în zona respectivă o casă,  evaluată la aproape 1 milioan de euro, cunoscută drept “casa roz” de la Ciurel și celebră deja pe diferite site-uri, casă ce are, printre altele, și un adăpost antiatomic.

 

Blocajul creat de Nicușor Dan, asociația sa și familia Daneș a cauzat Primăriei Capitalei pierderi de aproape 10 milioane de euro, sume care au fost solicitate de constructor în baza prevederilor contractuale. Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deși ar fi trebuit să coste doar 40.”

Primarul General a explicat: “Concret, proiectul Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada A1 a fost inițiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB.

Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneș, împreună cu asociația și susținută de domnul Nicușor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desființeze autorizația de construire, să se anuleze în instanță PUZ-ul de sector. Nu au reușit, dar s-au pierdut foarte mulți ani. Instanța a decis că nu este afectată viața de familie a celor care dețin “casa roz” și nici proprietatea privată.

 

Cei doi domni care au dorit să “salveze Bucureștiul”, de fapt l-au blocat. Un proiect care putea fi gata în câțiva ani a durat 14 ani, din care 10 în tribunale. 

Proiectul finalizat – Nod Virtuții - este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură. Așadar, nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada, continuăm proiectul și rezolvăm probleme importante de trafic în zonă.”

Marius Coaje, consilier al Primarului General: „Pentru continuarea lucrărilor, avem deja semnat contractul de proiectare și execuție. Am încheiat prima etapă – acest pod hobanat peste Dâmbovița de la Ciurel-Nod Virtuții – urmează alte două care fac legătura de la Nod Virtuții până la Centura Capitalei și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1. 

Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic.

Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă: am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe.”

 

Date tehnice 

 

Nod Virtuții:

Lungime totală – aproximativ 1 kilometru

Lungime pod hobanat – circa 235 de metri

Înălțime pilon central – 68,2 metri

Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat

Număr de hobane – 24 perechi de hobane

 

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

-       66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente

-       20.000 metri cubi de balast stabilizat

-       11.000 tone de asfalt

-       40.000 metri cubi de beton

-       5.150 tone tablier și armătură metalică

-       310 tone oțel pentru hobane

-       13 kilometri de bordură

-       7.5 kilometri de parapete

 

În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează deja la proiectul tehnic, documentația fiind aproape de final. De asemenea, a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapa. În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate. Astfel, ne ușurăm munca și realizăm economii importante de timp și resurse financiare.

 

Constructorul se află deja în șantier și se așteaptă doar ordinul de începere al lucrărilor. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri.

 

Ultima oră
Alte titluri din: Locale
Focare de COVID-19 în două spitale și la un centru pentru persoane vârstnice din Iași Focare de COVID-19 în două spitale și la un centru pentru persoane vârstnice din Iași
Restricţii în 5 comune din Bihor, unde incidenţa cazurilor de Covid a depăşit 3 la mia de locuitori Restricţii în 5 comune din Bihor, unde incidenţa cazurilor de Covid a depăşit 3 la mia de locuitori
Mai multe titluri din: Locale
Antena3.ro Bebino, şeful Clanului Sportivilor din Bucureşti, rupe tăcerea despre noaptea în care a fost la un pas de moarte
Libertatea.ro Reacții neașteptate după ce primarul Elena Lasconi a oficiat prima căsătorie. Pozele care au stârnit un val de comentarii
A1.ro Ce a pățit un bărbat care a luat supradoză a substanței Viagra cumpărată de pe Internet. Condiția sa e ireversibilă
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro Șoferiță cu carnet de câteva ore, accident în Reșița: ”Am intrat în ăsta! Carina, mi se face rău!” [Video]