Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ever Given va putea părăsi Canalul Suez doar dacă proprietarii navei vor plăti compensaţii

12 Apr 2021

Autorităţile egiptene au declarat că nu vor elibera nova-container Ever Given, care a fost blocată în Canalul Suez timp de o săptămână, decât în condiţiile în care proprietarii navei vor plăti compensaţii de un miliard de dolari, conform Business Insider, citat de Mediafax.

„Nava va rămâne aici până în momentul în care vom finaliza investigaţiile şi compensaţiile vor fi plătite”, spune lt. gen. Osama Rabie, care conduce Autoritatea Canalului Suez.

Suma cerută ar acoperi costurile echipamentelor şi utilajelor folosite pentru a readuce nava de 200.000 de tone pe linia de plutire, dar şi pentru a compensa cei 800 de muncitori care au ajutat la deblocarea rutei comerciale. Conform firmei de date financiare Refinitiv, statul egiptean a pierdut taxe de tranzit în valoare de 95 de milioane de dolari.

Momentan nu este clar cine va plăti compensaţiile, având în vedere că Shoei Kisen Kaisha, proprietarul japonez al Ever Given, a declarat pentru Wall Street Journal că nu a fost abordat oficial de către oficialii egipteni.

Între timp, Eric Hsieh, preşedintele Evergreen Marine, navlositorul Ever Given, a declarat că firma „este lipsită de orice responsabilitate generată de întârzierea mărfurilor” deoarece „va fi acoperită de asigurare”.

Canalul Suez reprezintă 12% din totalul comerţului efectuat la nivel mondial. Publicaţia britanică Lloyd’s List estimează că valoarea mărfurilor care trec zilnic prin canal atinge 5,1 miliarde de dolari din direcţia est-vest şi 4,5 miliarde în sens opus, mai relatează Ziarul Financiar.

 

Ultima oră
Alte titluri din: Externe
Slovacia a suspendat vaccinările cu prima doză de AstraZeneca, după decesul unui pacient Slovacia a suspendat vaccinările cu prima doză de AstraZeneca, după decesul unui pacient
AIEA: Iranul a atins un nivel de purificare a uraniului de 63% AIEA: Iranul a atins un nivel de purificare a uraniului de 63%
Mai multe titluri din: Externe
Antena3.ro S-a aflat cine a denunțat-o pe Elena Udrea în dosarul genții cu aproape 4.000.000 de dolari
Libertatea.ro Cazul ursului Arthur. „Furtuna de rahat” abătută asupra Riegersburgului
A1.ro "Porecla" inedită pe care i-a pus-o Gina Pistol fiicei sale, Josephine. Momentul haios în care a surprins-o pe micuță
Observator.ro Evaluare Naţională 2021. Elevii de clasa a VI-a susţin astăzi proba la Limbă şi Comunicare