Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Elevii constănţeni nu-s mulţumiţi de şcoala online

Autor: L. BUDIN
14 Ian 2021

Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa a elaborat un chestionar, pentru a evalua starea învăţământului online. Aproape jumătate dintre respondenţi afirmă că orele de la distanţă nu le satisfac aproape deloc nevoile educaţionale. 

  

La chestionar au răspuns peste 800 de elevi, demersul având drept scop identificarea principalelor carenţe ale educaţiei de la distanţă. Rezultatele au fost trimise unităţilor de învăţământ din judeţ, alături de propuneri şi recomandări care ar putea fi luate în considerare de directorii şcolilor şi de autorităţile locale. 

 

Fără tabletă

Dintre respondenţi, majoritatea din mediul urban, 46,9% sunt de părere că orele online nu le satisfac aproape deloc nevoile educaţionale, doar 4% fiind convinşi că învăţământul de la distanţă îi ajută cu adevărat. În privinţa echipamentului necesar pentru desfăşurarea orelor, 6,3% au semnalat că nu deţin tehnologia potrivită. 

În privinţa abilităţilor digitale ale cadrelor didactice, peste un sfert din elevii constănţeni (27,9%) cred că profesorii care le predau nu sunt aproape deloc pregătiţi să transpună conţinuturile curriculare în spaţiul virtual.

 

Cursuri ca la clasă

„Nu puține sunt cazurile în care educația online este înțeleasă ca trimiterea unor fișe de lucru pe grupul clasei”, menţionează autorii chestionarului, la capitolul „Propuneri şi recomandări”. „Predarea în mod sincron ar trebui să devină principala formă de interacțiune la orele din spațiul virtual. Procesul instructiv-educativ devine unul participativ, cât mai apropiat celui din sala de clasă, în care elevii și profesorii comunică în mod direct”. 

 

Elevii atrag atenţia şi asupra „temelor excesive”, care duc la stres fizic şi psihic, şi asupra timpului îndelungat petrecut în faţa calculatorului. 

 

 

Ultima oră
Alte titluri din: Educatie
Sorin Cîmpeanu spune că numărul angajaților din educație care vor să se vaccineze crește de la o zi la alta Sorin Cîmpeanu spune că numărul angajaților din educație care vor să se vaccineze crește de la o zi la alta
O asociație propune ca Educația juridică să devină materie obligatorie în școli O asociație propune ca Educația juridică să devină materie obligatorie în școli
Mai multe titluri din: Educatie
Antena3.ro Dana Budeanu critică decizia vaccinării în public a demnitarilor: "Este penibilă această mascaradă”
Libertatea.ro ULTIMA ORĂ Donald Trump a părăsit Casa Albă. Unde va locui de acum
A1.ro Cum arată fiica cea mare a lui Cristi și a Mihaelei Borcea. Cei doi au ținut-o departe de ochii curioșilor
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro O adolescentă din Cluj a aşteptat 9 luni să se întâlnească cu un tânăr cunoscut pe Facebook. Băiatul a batjocorit-o la petrecerea de Revelion