Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

Viitor / Luna se pregateste de colonizare

05 Mar 2006
Oamenii de stiinta au inceput, cu ajutorul puternicului telescop Hubble, sa prospecteze solul lunar in cautarea unor minerale folositoare pentru instalarea unei eventuale baze selenare.

Cu cat vor putea fi extrase mai multe materii prime folositoare de pe Luna, cu atat mai putin va fi nevoie sa fie aduse de pe Pamant. Identificarea unor formatiuni minerale bogate in oxigen si in metale constituie primul pas pentru a face din reintoarcerea omului pe Luna si constructia unei baze selenare o investitie care sa merite atat sub aspect financiar, cat si stiintific.

"Urmarind diferite regiuni ale solului lunar cu ajutorul lui Hubble putem identifica in spectrul ultraviolet zonele unde oxigenul se afla din abundenta in rocile din subsolul selenar", a precizat dr. Jennifer Wiseman, unul dintre oamenii de stiinta ai NASA din cadrul programului Hubble.

OCHIUL. Telescopul Hubble poate diferentia culori foarte asemanatoare la suprafata Lunii si este preferat in locul telescoapelor de pe Pamant, pentru ca imaginile transmise cu ajutorul sau nu sunt distorsionate de radiatiile UV din atmosfera terestra. Astfel Hubble poate sesiza diferente mineralogice in roci care, privite cu ochiul liber, par a avea culori identice. In prezent, "ochiul" lui Hubble este orientat spre craterul si platoul lunar Aristarchus, unde a depistat o abundenta de minerale de ilmenit, descoperire care conform NASA este de bun augur pentru ca, in urma unor procese fizico-chimice simple - prin incalzire sau trecerea unui curent electric - se poate obtine foarte usor oxigen, ce poate fi folosit pentru viitoarele sisteme selenare de sustinere a vietii si pentru alimentarea motoarelor rachetelor.

IEFTIN. Lipsa atmosferei si atractia gravitationala foarte mica a Lunii ar face ca viitoarele lansari spatiale de la suprafata sa fie foarte ieftine. Descoperirile facute cu ajutorul lui Hubble constituie doar primul pas pe calea colonizarii Lunii. Hubble prospecteaza anumite zone de la suprafata care apoi vor fi cercetate amanuntit cu ajutorul lui Lunar Reconnaissance Orbiter, un echipament orbital robotizat care are posibilitatea de a realiza harti detaliate ale subsolului lunar. De asemenea, inainte de mult mediatizata revenire a omului pe Luna care urmeaza sa aiba loc conform Administratiei americane pana in 2018, va fi trimis pe orbita circumselenara un alt satelit de prospectii.
Noi descoperiri pe planeta Venus. Există sau nu forme de viață Noi descoperiri pe planeta Venus. Există sau nu forme de viață