Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

Premiul Nobel 2021 pentru chimie a fost acordat pentru dezvoltarea unor molecule care ajută la fabricarea de noi medicamente

06 Oct 2021

Benjamin List, de origine germană, și britanicul David MacMillan au câștigat Premiul Nobel pentru chimie în acest an, conform unui anunț făcut în cadrul unui eveniment desfășurat la Stockholm, relatează BBC

Cei doi oameni de știință au primit premiul pentru activitatea lor de construire a unor molecule care sunt imagini în oglindă. Setul lor de instrumente a fost folosit pentru descoperirea de noi medicamente și pentru fabricarea de molecule care pot capta lumina.

Câștigătorii vor împărți premiul în valoare de 10 milioane de coroane (1,1 milioane dolari).

Benjamin List, director al Institutului Max Planck pentru Cercetarea Cărbunelui, la Mülheim an der Ruhr, s-a născut la Frankfurt în 1968. David MacMillan, născut tot în 1968 și originar din Scoția, lucrează la Universitatea Princeton din SUA.

Tehnica, numită organocataliză asimetrică, a facilitat producerea de molecule asimetrice - substanțe chimice care există în două versiuni, în oglindă.

Industriașul suedez Alfred Nobel a înființat premiile în testamentul său, scris cu un an înainte de moartea sa, în 1896.

În total, 187 de persoane au primit premiul pentru chimie, de când a fost acordat pentru prima dată, în 1901.

Doar șapte dintre acești laureați au fost femei. O singură persoană, biochimistul britanic Frederick Sanger, a câștigat premiul de două ori - în 1958 și 1980.

Țara care a avut cei mai mulți laureați în domeniul chimiei este Statele Unite, cu 72 de laureați. Germania și Regatul Unit împart locul al doilea, cu 34 de laureați fiecare.

Mediafax

Concluzii SURPRINZĂTOARE asupra originilor pandemiei. Cine este de fapt "pacientul zero" Concluzii SURPRINZĂTOARE asupra originilor pandemiei. Cine este de fapt "pacientul zero"
A fost descoperită o nouă specie de dinozaur A fost descoperită o nouă specie de dinozaur
Antena3.ro "Băutura zeilor" energizează şi readuce buna dispoziţie. Sunt indicate 2-3 cești pe zi
Libertatea.ro Apropiații unui italian însurat cu o româncă: „Păi, ăia, românii, vin aici la muncă și te duci acolo la ei?! Tu ai minte?”
A1.ro De ce nu au participat Lidia Buble și Mihai Petre la ediția specială de la Chefi la cuțite: „Mi-ar fi plăcut să fiu acolo”