Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

Dinozaurii aveau pene! Cercetătorii au dovedit asta

09 Iul 2020

După o lungă perioadă în care numeroase specii de dinozauri au fost imaginate ca fiind acoperite cu o piele solzoasă, descoperirea în Siberia a unei noi specii de dinozaur erbivor sugerează că, în lumea acestor creaturi, penele ar fi fost mult mai comune decât se credea.

E posibil ca marea majoritate a dinozaurilor să fi avut pene, cred autorii unui nou studiu. Sute de fosile descoperite în Siberia, aparţinând unei specii şi unui gen nou de dinozauri, denumit Kulindadromeus zabaikalicus, indică faptul că această specie avea atât pene, cât şi solzi. Urmele solzilor şi ale penelor s-au păstrat foarte bine, iar cercetătorii au descoperit sute de schelete ale acestei specii, aşa că au avut la dispoziţie un material de studiu foarte bogat.

Este pentru prima dată când se descoperă existenţa penelor la o specie de dinozaur îndepărtată de spiţa păsărilor. Majoritatea paleontologilor sunt de acord că păsările descind din dinozauri; începând din anii 1990, în China au fost descoperite fosile ale unor dinozauri cu pene din aproximativ 20 de grupuri diferite, toate făcând însă parte din aceeaşi categorie, al theropodelor, dinozauri carnivori din care s-au desprins, mai târziu, păsările. Dintre theropode au făcut parte, printre alţii, T. rex şi Velociraptor. De altfel, unii cercetători cred că şi T. rex ar fi avut pene, făcându-l să arate altfel decât în reconstituirile cu care ne-am obişnuit, inclusiv cea din Jurassic Park.

Nou descoperita specie Kulindadromeus zabaikalicus, care a trăit acum 160 de milioane de ani, ................