Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

A fost descoperită gaura neagră cea mai apropiată de Terra

07 Mai 2020

Cea mai apropiată gaură neagră de Terra se află la circa 1.000 de ani lumină distanţă, potrivit unui studiu pulicat în jurnalul Astronomy&Astrophysics, citat de dpa.
Gaura neagră se află pe orbită cu două stele care pot fi văzute cu ochiul liber din emisfera sudică, a anunţat echipa de cercetători, condusă de Thomas Rivinius de la Observatorul European Austral (European Southern Observatory - ESO) din Germania.

Datorită apropierii lor similare, cele două stele companioane ale găurii negre pot fi observate când este întuneric şi cer senin din emisfera sudică, fără ajutorul instrumentelor, a explicat ESO.

Galaxia noastră, Calea Lactee, are un diametru de aproximativ 120.000 de ani-lumină. Un an-lumină este echivalent cu distanţa străbătută de lumină pe parcursul unui an. Din punct de vedere tehnic, găurile negre sunt invizibile deoarece densitatea lor şi forţele gravitaţionale rezultate sunt foarte mari, încât lumina nu poate trece prin ele.

Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un mod de observare a siluetelor unor găuri negre folosind radiotelescopul pentru a detecta razele X emise de materia pe care o absorb.

Această gaură neagră este invizibilă deoarece nu absoarbe materie din spaţiul înconjurător.

Unele găuri negre sunt active, în timp ce altele sunt adormite, cum este cazul acesteia, şi pot fi detectate prin intermediul efectului lor gravitaţional asupra stelelor din apropiere.

Efectele alarmante ale schimbărilor climatice în următorii 30 de ani Efectele alarmante ale schimbărilor climatice în următorii 30 de ani