Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Producătorul de cablaje auto Fujikura România a renunţat la peste 1.000 de angajaţi în 2020

28 Iul 2021

Producătorul de cablaje auto Fujikura Automotive România, subsidiara locală a grupul japonez Fujikura, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 127,9 mil. lei (26,5 mil. euro), în scădere cu 47% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.

Compania a suferit anul trecut o pierdere de peste 5,6 mil. lei (aproximativ 1,2 mil. euro), de la un câştig net de 6,3 mil. lei (1,3 mil. euro) realizat în anul precedent, conform datelor publice. Fujikura Au­to­motive România a ajuns în 2020 la un număr mediu de 1.605 angajaţi, cu 1.092 de oameni mai puţin decât în anul 2019, potrivit site-ului mfinanţe.ro.

Salariile din producţia de cablaje sunt cele mai mici din industria prelucrătoare, sub 2.000 de lei net lunar. Fujikura Automotive România produce cablaje auto, în principal pentru grupul Volkswagen din Germania. Compania, prezentă pe piaţa locală de aproximativ 20 ani, deţine fabrici în Cluj-Napoca şi Dej, judeţul Cluj, şi un centru de cercetare-dezvoltare în Sibiu, înfiinţat şi pentru gestio­narea şi rezolvarea pro­blemelor ce pot apărea în activităţile de producţie.

Încetinirea pieţei auto la nivel european s-a reflectat la nivelul producţiei de componente la nivel local, potrivit datelor centralizate de Ziarul Financiar, industria fiind afectată de opririle determinate de pandemie, dar şi de încetinirea reluării producţiei din cauza lockdownului de pe mai multe pieţe europene în 2020.

Cele mai mari zece grupuri şi producători de componente auto de pe piaţa locală au înregistrat în 2020 un business cumulat de 39 de miliarde de lei, în scădere uşoară de la 40,5 miliarde de lei în 2019. Cei mai mari producători de componente auto din România sunt Continental, Star Assembly, Autoliv, Michelin, Hella Pirelli, Bosch, Marquardt, Leoni şi Yazaki, potrivit topului producătorilor de componente auto realizat de ZF.

Mediafax

Ultima oră
Alte titluri din: Piata muncii
Șomajul a fost de 5,1% în trimestrul II din 2020. Peste 62% din populația activă avea un loc de muncă Șomajul a fost de 5,1% în trimestrul II din 2020. Peste 62% din populația activă avea un loc de muncă
50% dintre angajaţi și-au căutat un nou loc de muncă în ultimele 12 luni 50% dintre angajaţi și-au căutat un nou loc de muncă în ultimele 12 luni
Mai multe titluri din: Piata muncii
Antena3.ro Angajări Poliţia de Frontieră 2021. Sute de posturi prin încadrare directă
Libertatea.ro Ce factori cresc riscul să faci COVID-19 chiar dacă ai fost vaccinat complet
A1.ro Asia Express - Drumul Împăraților. Care sunt regulile din sezonul 4 pe care trebuie să le respecte concurenții
Observator.ro LOTO 6/49 - joi 27 mai 2021. Avem numerele câștigătoare la tragerile loto