Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Fotbal printre camioanele de la Roman

10 Iun 2004

ECONOMIC

Patronul echipei de fotbal FC Brasov, Ioan Neculaie, a ajuns in cinci luni la conducerea asociatiei "Pro Brasov", cea care se ocupa de administrarea parcului industrial din Uzina Roman Brasov si detine 80% din uzina de autocamioane.

CATALIN BUDESCU

Desi a fost vanduta pe suma de 1 euro de catre fosta APAPS firmei malaeziene Pesaka Astana, fabrica de autocamioane Roman Brasov a ajuns la mana asociatiei "Pro Brasov". Aceasta este formata din oameni de afaceri din Brasov, intamplator sau nu membri PSD, si a fost creata de liderul local al partidului, deputatul Constantin Nita.

"Pro Brasov" este condusa de miliardarul Ion Neculaie, proprietarul echipei de fotbal FC Brasov, precizeaza BBC. Firma din Malaezia cumparase, pe baza unei legi speciale adoptate de Executiv la data de 26 septembrie anul trecut, 94,27% din capitalul social al Roman SA Brasov, la un pret simbolic de 1 euro. Pesaka trebuia sa infiinteze un parc industrial pe platforma uzinei si sa pastreze un nucleu al fabricii care sa continue activitatea principala de la Roman, producerea de autocamioane. A preferat in schimb sa lase administrarea parcului in mana asociatiei afaceristilor locali, pastrand un procent minim din nou infiintata organizatie.

LA CONDUCERE. In doar cinci luni, Ion Neculaie a ajuns, conform BBC, stapan la uzina de autocamioane. Acesta a achitat ca persoana fizica si cu bani proprii cele cinci miliarde de lei, reprezentand jumatate din capitalul social al asociatiei. Spune ca va mai da 5 miliarde, cat mai trebuie pentru acoperirea diferentei. In felul acesta, membrii asociatiei "Pro Brasov" nu mai au nici un cuvant de spus, iar Ion Neculaie ramane singurul stapan al uzinei de autocamioane. Nici Pesaka Astana nu-i mai sta in cale, cata vreme asa-zisul investitor strategic al lui Ovidiu Musetescu (fostul presedinte al APAPS) nu a mai gasit banii necesari pentru a-si acoperi partea de contract. Firma malaieziana ar fi trebuit sa depuna la capitalul social 500 de milioane de lei, insa nu a dat decat 250, iar Ioan Neculaie va incerca, in Adunarea Generala a Actionarilor de saptamana viitoare, sa preia si cele 10% pe care Pesaka Astana le-a primit cadou de la Guvernul roman si sa achite el jumatate de miliard, cat reprezinta obligatiile malaezienilor. Roman SA este, dupa Hidromecanica, cea de-a doua mare uzina brasoveana care ajunge in mainile unui singur om.

LEGAL. "Totul este perfect legal, asociatia "Pro Brasov" este cea care a fost infiintata pentru a administra noul parc industrial de pe platforma Roman Brasov. Nu este nimic rau ca domnul Ion Neculaie este presedintele acestei asociatii. Lucrurile merg foarte bine acolo, deja din cate stim diverse firme s-au mutat in acest parc, iar treburile sunt in directia cea buna. Contractul cu Pesaka Astana este valabil si in vigoare", ne-au declarat surse oficiale din cadrul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului. La randul lui, Marius Stinghe, cel care era presedintele Uniunii Sindicatelor Libere si Independente de pe Platforma Roman Brasov, nu a vrut sa comenteze in nici un fel situatia actuala de la uzina Roman Brasov. "Nu stiu si nu ma mai intereseaza ce se intampla acolo, nici macar nu mai stiu daca mai este sau nu vreun sindicat. Sunt satul de ce se intampla la Roman Brasov", a precizat Stinghe.

REFUZ

Constituirea parcului industrial de pe platforma industriala Brasov trebuia facuta prin participarea in structura de actionariat a societatii de administrare a urmatoarelor parti: Consiliului Judetean Brasov - 5%, Consiliului Local Brasov - 5%, Pesaka Astana - 8%, Universitatea Transilvania - 2%, asocia_ia "Pro Brasov" - 80%. Ca urmare a faptului ca autorita_ile locale, Consiliul Judetean si cel local au respins oferta Guvernului Romaniei de a se implica, noua societate de administrare are urmatoarea structura de actionariat: UGIR 1903 Brasov - 3%, Camera de Comert si Industrie Brasov - 5%, Pesaka Astana - 10%, Universitatea Transilvania - 2% si asociatia "Pro Brasov" - 80%.
Ultima oră
Alte titluri din: Economia
Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare
Piața auto în declin. Producția și vânzările de autovehicule au scăzut semnificativ în 2020 Piața auto în declin. Producția și vânzările de autovehicule au scăzut semnificativ în 2020
Mai multe titluri din: Economia
Antena3.ro Mihai Voropchievici la Sinteza Zilei, despre însemnătatea zilei de 21, a anului '21, la ora 21:21:21, după ce pe internet a fost anunţat sfârşitul lumii
Libertatea.ro Imagini emoționante în spital, un cuplu britanic s-a căsătorit în secția Covid-19. Ce s-a întâmplat la câteva momente după ce bărbatul a spus „Da”
A1.ro Ce pensie şi ce beneficii va avea Donald Trump ca fost preşedinte al Americii. Ce sumă îi va intra în buzunar lunar
IncomeMagazine.ro Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou
Observator.ro O adolescentă din Cluj a aşteptat 9 luni să se întâlnească cu un tânăr cunoscut pe Facebook. Băiatul a batjocorit-o la petrecerea de Revelion