x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Contrafaceri - Falsurile de lux se vand in vazul lumii

Contrafaceri - Falsurile de lux se vand in vazul lumii

24 Iun 2004   •   00:00

In marile centre comerciale din Romania se vand copii contrafacute ale produselor de lux, precum parfumuri, genti sau obiecte vestimentare, iar clientii platesc pentru ele aproape aceiasi bani ca si pentru obiectele originale.

Acestea sunt concluziile desprinse in urma unui seminar pe tema industriei luxului, organizat ieri de CPP Management Consultants. "Aflat in vizita la Bucuresti, vicepresedintele Dolce & Gabbana a descoperit produse copiate ale firmei, care se vindeau in cele mai mari centre comerciale din Capitala, in magazine amplasate in vazul lumii", a afirmat Oliver Petcu, reprezentantul CPP.

La indigo

Producatorii si comerciantii autohtoni, dornici de profit, pun in vanzare produse vestimentare sau chiar parfumuri pe care aplica numele unei marci importante, insa acel produs nici macar nu exista in linia originala. Marcile, stantele, chiar si hologramele sunt copiate astfel incat produsele se aseamana foarte mult cu cele originale. Aceste falsuri se vand la preturi apropiate cu cele ale marcilor pe care le imita. "Clientii nu stiu ce cumpara, li se spune ca produsul este unul original. In strainatate, produsele contrafacute sunt mult mai iefine decat cele pe care le copiaza", a declarat Despina Andrei, director de marketing al Alsa Boutique. "Falsuri se vand peste tot, chiar si la Milano, insa magazinele care comercializeaza astfel de produse sunt amplasate in zone mai periferice", a explicat Oliver Petcu.

Castiguri de 300 miliarde $

Falsificarea marcilor de lux este foarte profitabila, fiind folosita aproape peste tot in lume. "Potrivit unor estimari, din aceasta industrie se castiga 200-300 miliarde de dolari anual, iar in zona occidentala pierderile estimate in locuri de munca se ridica la circa 200.000 de locuri", a declarat Stelica Nicula, director in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului. El a apreciat ca fenomenul va lua amploare datorita globalizarii comertului. Toate tarile duc o lupta permanenta pentru eradicarea fenomenului contrafacerilor. Franta este unul dintre statele afectate serios de acest flagel, iar aici s-a instaurat o legislatie specifica in acest sens, formandu-se in acelasi timp un Comitet National Anti-contrafaceri. "Amenzile pentru contrafacere se ridica in Franta la 500.000 de euro, iar fapta se poate pedepsi cu inchisoare pana la cinci ani", a afirmat Stelica Necula. Legislatia romaneasca prevede amenzi intre 10 milioane si 1.000 de milioane de lei pentru comercializarea produselor contrafacute, iar daca produsul pune in pericol sanatatea consumatorilor, amenda se poate ridica chiar la un miliard de lei. (Iohanna Onaca)

PROIECT

In Bucuresti urmeaza sa se construiasca un centru comercial destinat reprezentantelor marilor producatori de obiecte de lux, a declarat Oliver Petcu, reprezentantul CPP Management Consultants. Constructia, un asa-numit "Departament Store", va fi amplasata in Baneasa, in zona cuprinsa intre Iancu Nicolae si aeroport. Lucrarile sunt estimate sa inceapa in ianuarie sau februarie 2005 si sa se finalizeze la sfarsitul anului 2007. Cladirea va avea circa 16.000 de metri patrati, valoarea investitiei ridicandu-se la 12 milioane de euro. "Un proiect similar mai exista doar la Kiev", a explicat Oliver Petcu. Proiectul are la baza concentrarea marcilor de lux intr-un singur magazin, cu patru etaje, care sa cuprinda obiecte pentru casa si bijuterii la parter, obiecte de vestimentatie la etajele mediane, iar ultimul etaj sa fie destinat produselor si serviciilor cosmetice si de ingrijire.

PROFIL

In Romania exista circa 10.000-12.000 de romani care au venituri peste 100.000 de euro, a afirmat Oliver Petcu. Acestea sunt insa date estimative, deoarece in tara noastra nu s-au facut pana acum cercetari si studii in acest sens. CPP Management Consultants intentioneaza sa realizeze un astfel de studiu pentru a determina numarul romanilor cu venituri lunare de peste 50.000 de euro si profilul consumatorului de obiecte de lux. In prezent, multi dintre romanii cu bani se duc sa isi faca cumparaturile in alte tari. "O mare firma are in baza de date o mie de fotbalisti si sportivi romani care isi fac cumparaturile de la Milano", a spus Oliver Petcu. "Clientii cu bani nu sunt motivati sa cumpere din tara. Pe marile artere comerciale, nu sunt locuri de parcare, strada este urata, iar pe la colturi sunt cersetori", a afirmat Despina Andrei, director marketing la Alsa Boutique.
×
Subiecte în articol: economic oliver petcu