Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cinci curiozități despre Trenurile Soarelui

Autor: DAN STRăUţ
30 Iun 2020

Noile garnituri estivale, puse în circulație de CFR Călători sub marca „Trenurile Soarelui”, ating viteze - pe ruta București-Constanța - atât de mari, încât le surclasează și pe mașinile de pe Autostrada Soarelui, dar și pe „colegele” feroviare din țări ca Italia, Germania, Austria sau Ungaria. Jurnalul vă prezintă și alte câteva curiozități despre trenurile verii.

 

1. Prin regimul fiscal, „merg” pe șosele. Trenurile de pe liniile neelectrificate (cum este și Constanța-Mangalia) circulă pe bază de motorină, iar din acciza pe acest combustibil - de care CFR Călători nu e scutită - se finanțează construcția și reabilitarea de autostrăzi și șosele. „Dacă am fi scutiți de această taxă, cum sunt transportatorii aerieni, am economisi 15-20 de milioane de lei pe an”, ne-a declarat Dan Costescu, directorul general al CFR Călători. El a solicitat, la Finanțe, returnarea cel puțin a unei părți din acciza plătită pentru motorina consumată de locomotive.

2. Viteze superioare. Distanța de la București la Constanța (225 de kilometri) este parcursă în două ore; distanțe similare sunt parcurse în mai mult de două ore pe rutele Roma-Napoli, Munchen-Stuttgart sau Budapesta-Viena.

3. De patru ori distanța de la Pământ la Lună. În acest sezon, Trenurile Soarelui vor parcurge în total 1,5 milioane de kilometri, echivalentul a două drumuri dus-întors Pământ-Lună. În fiecare zi, distanța parcursă totalizează 20.000 de kilometri, adică jumătate din lungimea Ecuatorului.

4. Peste 100 de vagoane procesate pe zi. La Revizia din Mangalia, unde ajung 36 de trenuri sosite din toată țara, tehnicienii procesează mai mult de 100 de vagoane pe zi, pregătindu-le din toate punctele de vedere (de la siguranța circulației la salubritate) pentru următoarele deplasări.

5. Acoperire națională. Trenurile Soarelui deservesc 33 din cele 42 de reședințe de județ, 7 stațiuni de pe Litoral, dar și orașul Tulcea - punctul de plecare în vizitarea Deltei Dunării.

 

Parcul de vagoane al CFR Călători a crescut de la 850 de unități în ianuarie 2020 (număr care nu a mai evoluat în ultimii trei ani) la 946 în prezent și va depăși 1.000 până la sfârșitul anului.

 

 

Ultima oră
Alte titluri din: Economia
Guvernul promite crearea unui nou complex energetic în Valea Jiului Guvernul promite crearea unui nou complex energetic în Valea Jiului
14.600 de bugetari conduc agricultura 14.600 de bugetari conduc agricultura
Mai multe titluri din: Economia
Antena3.ro Ce ți se întâmplă dacă bei apă caldă cu miere și lămâie timp de un an de zile. Femeia care și-a schimbat viața așa
Libertatea.ro Descoperire șocantă în Galați. Câinii au fost atrași de miros. Ce a scos Poliția din groapă
A1.ro Bătaie cu pumni și picioare într-un avion care zbura spre Spania, din cauza a doi pasageri care și-au scos măștile - Video
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Fratele lui Emi Pian, furios după înmormântare: "A fost premeditat tot! Când am ajuns acolo, era mort" (Video)