De ce, când și cum trebuie să bei apă pentru un corp frumos și sănătos

31 Iul 2017

Apa este esențială pentru organism. Am mai spus-o și o repet fiindcă așa este. Absolut fiecare celulă a corpului nostru are nevoie de apă pentru a funcționa corespunzător. În consecință, toate procesele, inclusiv cele metabolice, sunt afectate de lipsa ei. Deci și sănătatea și aspectul fizic.

 

Fiind atât de importantă, asigurarea hidratării corespunzătoare va veni imediat și cu schimbări, în bine desigur. Dar, așa cum spune profesorul Mencinicopschi, pe care îl citez des fiindcă am mare încredere în expertiza sa, să bei nu este egal cu a te hidrata. Ideea, pe scurt, este că, dacă reușești să bei cantitatea potrivită, în modul potrivit dar, mai ales, în momentele potrivite, deja 70% dintre problemele tale privind silueta și sănătatea, în legătură cu nutriția desigur, deja au dispărut.

Câtă apă trebuie să bei?

30 de ml/kg corp, la adulți. Mai multă, desigur, în condiții de activitate fizică intensă sau temperaturi ridicate. Dar merge și deja consacrata regulă de 2-2,5 litri de apă pe zi.

Cum se bea corect apa?

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi, care a scris și o carte dedicată pe temă, spune că apa nu se bea, se mănâncă. În sensul că nu trebuie “dată peste cap” ci băută cu înghițituri mici și plimbată prin gură pentru a se amesteca bine cu saliva.

Cele 5 momente cheie din zi când trebuie să bem apă

1. O cană de apă, dimineața

Imediat după ce v-ați trezit și cu cel puțin o jumătate de oră înainte de a lua micul dejun. Eu beau o cană de 400 ml de apă la temperatura camerei. Este important pentru că, în mod uzual, corpul este deshidratat după somn. Dacă ai dormit 8 ore, înseamnă că nu ai băut lichide timp de 8 ore, logic. Specialiștii mai spun că acest obicei ajută la sănătatea colonului, reglează digestia și îmbunătățește capacitatea organismului de a asimila nutrienți.

2. Un pahar cu apă cu jumătate de oră înainte de masă

În primul rând, ajută digestia. Apoi, am mai spus asta, te ajută să-ți dai seama dacă ți-e într-adevăr foame sau îți este sete pentru că avem tendința de a le confunda, oricât de incredibil ar părea. Și, ca ultim efect, vei mânca mai puțin pentru că deja te vei simți mai plin(ă). Iarăși, nu vă împiedicați în cantitate. Poate fi un pahar sau mai multe.

3. Un pahar cu apă la o oră după masă

Asta e o regulă foarte importantă: nu se bea apă în timpul mesei! Știu, am fost obișnuiți de mici să stăm cu apa lângă noi în timp ce mâncăm. O categorie largă de nutriționiști spun că acest obicei afectează digestia.

 

Citeste mai mult pe andreeasava.ro

Ultima oră
Alte titluri din: Trup, minte, suflet
Facebook ne va prezice cu cine să ne cuplăm?  Psiholog: “Facebook măsoară doar variabile psihosociale, nu poate măsura sufletul” Facebook ne va prezice cu cine să ne cuplăm? Psiholog: “Facebook măsoară doar variabile psihosociale, nu poate măsura sufletul”
Studiu: Unele zone din creier sunt mai active la femei decât la bărbați Studiu: Unele zone din creier sunt mai active la femei decât la bărbați
Mai multe titluri din: Trup, minte, suflet
Antena3.ro Nu avea bani de chirie și a văzut un anunț pe internet. „Îți închiriez apartamentul dacă faci amor cu mine!” Fata a decis să încerce. Ce i-a făcut bărbatul
Libertatea.ro Cât de des e bine să faci sex, în funcție de vârstă. După o anumită vârstă, se întâmplă asta
A1.ro Sătenii dintr-o comună ieșeană săpau liniștiți la canalizare atunci când au făcut o descoperire istorică! Ce au găsit în pământ
IncomeMagazine.ro Horoscopul zilei de luni, 21 august 2017