Beneficiile consumului de polen

05 Apr 2017

Polenul contine o densitate de nutrienti atat de mare încat îsi merita denumirea de aliment complet. În compozitia sa chimica intra aproximativ 250 de substante active - proteine, lipide, macro- si micronutrienti, vitamine si antioxidanti - care hranesc, echilibreaza, vindeca si protejeaza organismul uman. 

Apiterapia îl recomanda ca remediu natural, datorita proprietatilor sale antifungice, antimicrobiene, antivirale, antiinflamatoare, imunostimulatoare si analgezice.


Polenul este o materie prima din care albinele produc pastura, cunoscuta si sub numele de „painea albinelor".

Granulele de polen sunt recoltate din diferite specii de plante, de aceea contin o diversitate de nutrienti: aminoacizi, acizi grasi, compusi fenolici, enzime, coenzime, vitamine si bioelemente.

Polenul este foarte bogat în proteine (22,7%). Contine aminoacizi grasi esentiali - elemente proteice esentiale, pe care organismul nostru nu-i poate produce, în proportie de 10,4%.

Actiunea antioxidanta puternica a polenului se datoreaza în principal flavonoidelor (kaempferol, quercetina) si acizilor fenolici (acid clorogenic).

Bogatia de vitamine si minerale din polen dau si mai multa valoare acestui produs apicol: provitamina A, vitaminele E si D, vitamina C, vitaminele B1, B2, B5, B6, B9, biotina si rutina, calciu, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu, fier, cupru, zinc, mangan, siliciu si seleniu.
Studiile stiintifice au evidentiat acest profil nutritional remarcabil si au propus polenul ca un supliment alimentar extrem de valoros pentru dieta omului modern, saraca în vitamine si minerale.

Experimentele pe animale de laborator au aratat polenul creste nivelul unor nutrienti esentiali în corp, precum vitamina C si magneziu, si speranta de viata.
Polenul a ajutat la refacerea greutatii corporale la animalele înfometate în urma unei diete lipsita de vitamine. Studiile au aratat ca polenul reface rapid deficitele nutritionale din corp, fiind mult mai eficient la acest capitol decat alte alimente.
Proprietatile nutritionale ale polenului pot ajuta si în cazul copiilor cu întarzieri în dezvoltare sau lipsa de apetit, precum si în cazul persoanelor malnutrite, cu o greutate sub limitele normale (copii si adulti).
Este un tonic eficient pentru convalescenti, persoanele care se recupereaza dupa o boala sau operatie, si pentru cei care desfasoara activitati fizice sau psihice solicitante.

Efecte asupra creierului, sistemului imunitar si nervos
Polenul are efecte binefacatoare si asupra sistemului imunitar si nervos, datorita proprietatilor sale adaptogene. Mai precis, consumul de polen ajuta la cresterea rezistentei organismului la infectii si diversi factori daunatori - fizici, chimic si biologici.
Polenul îmbunatateste functiile creierului: gandirea si capacitatea de întelegere, învatare, memorare si concentrare.
Datorita proprietatilor sale nutritionale si tonice, polenul creste aprovizionarea cu sange a tesutului nervos, întareste sistemul nervos slabit de stres sau de supra-solicitare. De aceea este recomandat în caz de suprasolicitare mentala si fizica, astenie si apatie.
Efecte bune s-au obtinut asupra persoanelor cu depresie, neuroastenie si energie scazuta, în special la cei varstnici. Administrat în paralel cu antidepresive, polenul ajuta la reducerea dozelor acestor medicamente si îmbunatateste starea generala a persoanei depresive într-o perioada scurta de timp.

Utilizat pe termen lung, în doze mici, polenul îmbunatateste simtitor dispozitia si starea de spirit, reda dorinta de a trai si da mai multa vigoare organismului.
Mod de administrare
- Doza terapeutica pentru adulti este de 20-40 de grame de polen crud pe zi (echivalentul a 3-5 lingurite pe zi), iar pentru copii, doza este de 1-2 lingurite pe zi. (1 lingurita de polen contine 7,5 g, iar 1 lingura contine 15 g.)
- Pentru îmbunatatirea simptomelor de tristete, surmenaj si depresie, unii experti recomanda o cura de 3 luni cu cate 7-15 g de polen pe zi (împartit în mai multe lingurite/ratii).
- Polenul nu se ia într-o singura doza. Cantitatea recomandata zilnic se împarte în 3 doze egale, care se iau înainte de fiecare masa, în cure de 1-3 luni, de 2-4 ori pe an (perioada iarna- primavara, si vara-toamna). Daca nu ati mai luat polen pana acum, începeti cu o doza mai mica (1 lingurita pe zi), dupa masa.
- Pentru a fi mai usor digerat si absorbit complet de catre organism, se recomanda ca granulele de polen sa fie macinate si dizolvat în apa, lapte sau sucuri naturale de fructe si legume.

ATENȚIE! Se recomandă însă prudență pentru cei care au sensibilitate sau alergii la polen.

Sursa: bzv.ro

Ultima oră
Alte titluri din: Starea de sanatate
Când viruşii joacă de-a v-aţi ascunselea Când viruşii joacă de-a v-aţi ascunselea
De ce au nevoie femeile de mai mult somn decât bărbații De ce au nevoie femeile de mai mult somn decât bărbații
Mai multe titluri din: Starea de sanatate
Antena3.ro Un jurnalist român a mers la familia lui Raed Arafat din Palestina. Detaliul incredibil descoperit în trecutul celebrului doctor
Libertatea.ro Cele mai bune zodii în dormitor. Află ce se spune despre zodia ta
A1.ro Lovitură pentru toți românii care au termopane și centrală în case. Legea îi obligă să aplice câteva modificări. Dacă nu acceptă, rămân fără gaze
IncomeMagazine.ro Horoscopul zilei de luni, 22 octombrie 2017