Zincul: importanță, deficiență, surse

04 Oct 2017

Zincul este cel mai abundent micromineral din corpul nostru, după fier, și, printre funcțiile sale cheie, acesta meține sănătatea pielii, a părului, dinților și unghiilor, funcționarea normală a libidoului și a sistemului imunitar.

„Zincul este necesar pentru activitatea a peste 300 de enzime din corp, iar aceste enzime ajută reacțiile biochimice din corp, care sunt necesare pentru sinteza proteinelor, producția de hormoni, precum și pentru radianță și stare de bine.”, a spus nutriționista Emma Derbyshire.

Studiile recente efectuate de World Health Organisation au descoperit că în jur de 31% din populația lumii are deficiență de zinc.

Semne ale deficienței de zinc

1. Căderea părului

Zincul este un element important pentru dezvoltarea normală a celulelor și pentru absobția de proteine, funcții esențiale pentru sănătatea părului. Un studiu efectuat în 2013 pe 312 persoane care aveau probleme cu căderea părului a scos la iveală că toate persoanele studiate aveau concentrație mică de zinc.

2. Unghii fragile cu pete albe pe ele

Petele albe de pe unghii sunt unele dintre semnele cheie ale deficienței de zinc. Emma Derbyshire a afirmat că este nevoie de o concentrație stabilă de zinc în corp pentru creșterea țesuturilor și a celulelor din unghii.

3. Dinți slabi

Zincul este esențial pentru sănătatea dinților, iar un nivel scăzut al acetuia poate duce la dinți slabi și deloc albi.

4. Ulcer bucal

Ulcerul bucal reprezintă pierderea sau eroziunea unei părți de țesut delicat care se găsește în interiorul gurii, iar una dintre cauzele apariției acestuia o reprezintă lipsa de zinc.

5. Pete sau probleme cu pielea

Un studiu al Academiei de Dermatologie din Turcia  a descoperit că 54% dintre persoanele cu acnee au deficiență de zinc.

6. Oase slabe

Toată lumea vorbește despre importanța calciului pentru oase, însă și zincul este esențial pentru formarea și dezvoltarea sănătoasă a acestora.

Surse de zinc

Zincul trebuie luat din alimente, iar dacă ești vegan, vegetarian sau nu mănânci carne roșie este posibil să ai deficiență de zinc.

Carnea roșie, precum cea de vită, de proc sau cea de oaie reprezintă unde dintre sursele cele mai importante de zinc. Acesta se mai poate găsi în fructe de mare, semințe de dovleac, semințe de susan, ciocolată neagră, fasole, iaurt și ficat de vită, porc, pui sau miel.

Doza recomandată de zinc este de 8 mg pe zi pentru femei și 11 mg pe zi pentru bărbați.

Ultima oră
Alte titluri din: Frumos si sanatos
Program complet în 4 pași ca să scapi de celulită Program complet în 4 pași ca să scapi de celulită
Ce trebuie să știi înainte să începi o dietă Ce trebuie să știi înainte să începi o dietă
Mai multe titluri din: Frumos si sanatos
Antena3.ro Mihai Voropchievici, horoscopul runelor pentru 22-28 octombrie
Libertatea.ro Fiul Luminiței Anghel suferă de o boală care îl distruge încet, încet. Din păcate e boala secolului
A1.ro Lovitură pentru toți românii care au termopane și centrală în case. Legea îi obligă să aplice câteva modificări. Dacă nu acceptă, rămân fără gaze
IncomeMagazine.ro Cele mai NEBUNE exercitii militare din lume!