Consumul constant de fructe şi legume creşte speranţa de viaţă

13 Iul 2017

Potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea Harvard, consumul de fructe, legume și pește poate poate crește în mod semnificativ speranța de viață. Specialiştii susţin că un regim sănătos ţinut timp de cel puţin doisprezece ani reduce semnificativ riscul de mortalitate cardiovasculară.Ei au analizat legătura dintre schimbările în alimentație în cazul a aproape 74.000 adulți timp de doisprezece ani (1986-1998) și riscurile de a deceda în următorii doisprezece ani (1998-2010).

Pe parcursul acestei lungi perioade de observare, ei i-au întrebat pe participanți cu privire la regimul lor alimentar la fiecare patru ani, precum și în legătură cu stilul de viață și sănătatea lor la fiecare doi ani.

Studiul arată că o îmbunătățire a regimului alimentar pentru o perioadă de doisprezece ani are ca rezultat o reducere a riscului de a muri în următorii doisprezece ani.

''Rezultatele noastre scot în evidență faptul că îmbunătățirea calității regimului alimentar în ansamblul său are beneficii de durată pentru sănătate'', a declarat Frank Hu, profesor la Universitatea Harvard și principalul autor al studiului, potrivit Agerpres.

''Obiceiuri alimentare sănătoase pot fi adoptate în funcție de preferințele culturale și culinare ale individului și de starea lui de sănătate'', a adăugat el.

Tipurile de alimente care au contribuit cel mai mult la o îmbunătățire a regimului au fost cerealele integrale, fructele, legumele și peștele sau acizii grași (omega-3).

O creștere de 20% a calității regimului alimentar — care poate fi obținută prin simpla înlocuire a unei porții zilnice de carne roșie sau cârnați cu nuci sau legume — a fost legată de o reducere de 8 până la 17% a riscului de mortalitate.

În schimb, o deteriorare a calității alimentației a dus la o creștere a riscului de deces de 6 până la 12% în aceeași perioadă.

În rândul participanților care au menținut mai mult un regim alimentar sănătos, reducerea riscului de mortalitate din orice cauză a variat de la 9 la 14%.

Ultima oră
Alte titluri din: Frumos si sanatos
10 sfaturi pentru a slăbi înainte de sărbători 10 sfaturi pentru a slăbi înainte de sărbători
3 lucruri simple pe care să le faci seara ca să slăbești 3 lucruri simple pe care să le faci seara ca să slăbești
Mai multe titluri din: Frumos si sanatos
Antena3.ro Mihai Voropchievici, horoscopul runelor pentru săptămâna 20-26 noiembrie. Zodia care are protecție divină
Libertatea.ro Un bărbat din București și-a făcut dreptate cu pumnul. Incidentul a fost filmat
A1.ro „NENOROCIREA s-a abătut asupra Pământului”. Peste 400 de morți în doar câteva ore! Este un DEZASTRU nemaivăzut
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?