Ai mâncat prea mult de Paște? Iată ce NU trebuie să faci!

Autor: MAGDA BUCUR
18 Apr 2017

Dacă ai exagerat cu ouăle, carnea de miel și drobul și, pe deasupra, ai mâncat și prea mult cozonac sau pască, nu te speria. Așa fac cei mai mulți oameni, de sărbători. Dacă nu ai avut probleme cu stomacul sau cu bila, ești norocos. E drept însă că te simți rău atât fizic cât și psihic. Iată câteva sfaturi ca să treci cu bine de mini-depresia pe care mâncatul în exces de sărbători poate să o provoace.

 

  1. Nu intra în panică. Da, ai mâncat mai mult decât era cazul, ai o senzație de prea-plin și deja te gândești la kilogramele în plus pe care probabil că le-ai acumulat. Dar stresul acesta nu este bun pentru organism. Stresul provoacă foame, așa că te vei trezi că vrei să mănânci și mai mult. Ține minte că te poți îngrășa numai dacă faci excese alimentare mai multe zile la rând. Așa ca dacă în perioada următoare vei mânca echilibrat, kilogramele în plus ar putea să nu apară.
  1. Nu exagera cu sportul. Primul impuls al celor care mănâncă mult de sărbători este să se ”arunce” cu frenezie în sala de sport. Dar, un exces nu poate fi combătut cu alt exces. Dacă faci brusc sport mai intens decât făceai înainte ai putea suferi un accident sau chiar, mai grav, un atac de cord.
  2. Nu lua suplimente alimentare sau medicamente. Chiar dacă anumite firme își promovează produsele ca fiind perfecte pentru cei care exagerează cu mâncatul de sărbători, vorbește mai întâi cu medicul tău, înainte de a lua suplimente. Medicamentele care susțin activitatea bilei sunt potrivite, însă e bine să ceri un sfat medical și atunci când le folosești pe acestea.
  3. Nu te înfometa. Mai ales dacă ai postit înainte de sărbători, nu te reîntoarce la post, după ce ai exagerat cu mesele. Ai putea crea astfel un ciclu periculor de post și exces alimentar, din care ți-ar putea fi foarte greu să mai ieși. Postul îți poate crea o senzație foarte pregnantă de foame pe care o vei înlătura doar cu un nou exces alimentar. În plus, postul ar putea să îți deregleze metabolismul astfel încât corpul să nu mai consume atâtea calorii cât consumă de obicei, încercând să își conserve energia.

 

Ce ar trebui totuși să faci, după un festin prelungit de Paște? Medicii sunt de părere că trebuie să te întorci cât mai curând la dieta ta obișnuită. Abia dacă abuzul de mâncare de Paște se prelungește, pot apărea cu adevărat problemele. Atenție! În mod paradoxal, o masă copioasă luată seara face ca în dimineața următoare să ne fie și mai foame, așa că poate fi destul de greu să reduci imediat cantitățile. Poți încerca să reduci treptat, timp de o săptămână, cât mănânci la fiecare masă, până ajungi la regimul tău obișnuit.

 

Relaxați-vă: specialiștii spun că nu te îngrași dacă ai mâncat excesiv la o singură masă

Ultima oră
Alte titluri din: Frumos si sanatos
Ce trebuie să știi despre hepatita A Ce trebuie să știi despre hepatita A
Dieta care previne chisturile mamare Dieta care previne chisturile mamare
Mai multe titluri din: Frumos si sanatos
Antena3.ro Orașul din România în care a nins azi-noapte! Stratul de zăpadă este de cinci centimetri
Libertatea.ro Harta plăcerilor. Aici sunt femeile care au cele mai multe orgasme
A1.ro Veste TRISTĂ! E oficial! Vacanțele elevilor vor fi tot mai scurte: Structura anului școlar 2017-2018
IncomeMagazine.ro Horoscopul zilei de joi, 24 august 2017