Atenție, cad pomi! Căile Ferate, sabotate de pădurari. Viața oamenilor e pusă în pericol

Autor: DIANA SCARLAT
21 Apr 2017

De mai mulți ani cad copaci pe calea ferată, în mai multe zone din țară, iar circulația feroviară este întreruptă, dar nimeni nu poate rezolva problema. CFR Călători este un simplu operator pe căile ferate, ca și firma privată Regio Trans. Ambele au de suferit în urma incidentelor provocate de copacii căzuți pe șine, dar toaletarea se face doar de CFR Infrastructură. Nici Infrastructura nu este vinovată în totalitate, ci direcțiile silvice care nu vor să dea avize pentru a se tăia copacii periculoși. Deciziile direcțiilor silvice pun în pericol viața călătorilor care aleg trenul.

Cele mai multe probleme cauzate de căderea copacilor pe șinele de tren s-au înregistrat între staţiile Timişu de Sus şi Predeal sau Timişu de Sus și Dârste, unde Direcția Silvică Brașov nu vrea să dea aviz pentru tăierea arborilor periculoși. Fără acest aviz, CFR Infrastructură, care trebuie să taie copacii, nu poate face nimic. Intervenția fără aviz înseamnă încălcarea legii, deci copacii cad în continuare, punând în pericol viețile a zeci de mii de oameni care călătoresc prin acea zonă cu trenul, mai ales în sezonul rece. Deja a devenit o obișnuință oprirea trenurilor și întârzierile de cinci-șase ore, de mai multe ori pe an, din cauza arborilor doborâți de vânt în zona Timișu de Sus. Traficul a fost blocat complet și miercuri, în aceeași zonă, mai întâi la prânz, apoi seara, după căderea mai multor copaci. Întârzierile au fost de până la 300 de minute.

Cine plătește “oalele sparte”

Miercuri, când s-au blocat trenurile din cauza copacilor căzuți pe șine, CFR Călători le-a oferit pasagerilor ceaiuri calde și scuzele pentru situația creată, chiar dacă nu această companie este vinovată de situația creată. “Copacii sunt tunși de CFR Infrastructură, nu de CFR Călători. Noi le-am dat pasagerilor ceai cald și am vrut să ne asigurăm că sunt în condiții bune, că au căldură în trenuri, pentru că sunt călătorii noștri, plătesc bilete și noi considerăm că este normal să avem grijă să nu fie probleme, chiar dacă se întâmplă astfel de incidente. Dar au fost și două trenuri Regio Trans afectate, ba chiar primul copac a căzut, în jurul prânzului, peste un tren al companiei private”, explică Alina Predescu, reprezentant CFR Călători. Sunt discuții de mai mulți ani între instituțiile care se ocupă de spațiile verzi, respectiv Direcția Silvică și CFR Infrastructură, dar în unele județe nu se ajunge la o înțelegere, chiar dacă incidentele sunt din ce în ce mai frecvente. “În situații de urgență, CFR Infrastructură are posibilitatea de a face transbordarea cu autocare, având contracte cu transportatorii rutieri. Săptămâna trecută, când a fost accidentul de pe Valea Jiului, cu trenul de marfă căzut în râpă, s-a făcut transbordarea timp de o săptămână pe rutele afectate cu autocare, prin contractele CFR Infrastructură. Mircuri nu s-a intervenit pentru transbordarea pasagerilor rămași în trenuri, pentru că s-a anunțat inițial că se va deschide traficul în jumătate de oră. Apoi s-a tot prelungit intervenția, până la aproape cinci ore”, a mai explicat Alina Predescu pentru Jurnalul Național.

Copacii se mai toaletează, dar noi nu avem voie să facem nimic fără avizul de la direcțiile silvice. Roberta Cătănescu, CFR Infrastructură

 

 

 

 

Ultima oră
Alte titluri din: Observator
Noi detalii terifiante despre cianurile de la marginile Bucurestiului, depozitate la Groapa de gunoi Glina Noi detalii terifiante despre cianurile de la marginile Bucurestiului, depozitate la Groapa de gunoi Glina
Campanie antidrog pe Litoral Campanie antidrog pe Litoral
Mai multe titluri din: Observator
Antena3.ro Cât plătea preotul-cântăreț Cristian Pomohaci pentru o partidă de amor. Dezvăluiri uimitoare în direct!
Libertatea.ro Uluitor ce i se pregătește văduvei polițistului ucis în Suceava! Poliția a confirmat
A1.ro Nostradamus, previziuni sumbre pentru România: „Va fi...”
IncomeMagazine.ro Horoscopul zilei de marti, 25 iulie 2017