Angela Merkel îi critică pe directorii companiilor auto germane din cauza scandalului emisiilor

13 Aug 2017

Cancelarul Angela Merkel şi-a început sâmbătă campania electorală pentru alegerile generale din 24 septembrie cu un atac la adresa directorilor companiilor auto germane, făcând presiuni asupra lor pentru a asigura locurile de muncă şi a recâştiga încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), transmite Reuters. 

Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă înaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Executivul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizaţiile de mediu încep să obţină câştig de cauză în justiţie pentru a forţa marile oraşe să interzică circulaţia vehiculelor diesel. În acelaşi timp, miniştrii nu vor să prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei şi de asemenea asigură 800.000 de locuri de muncă. 

"O mare parte a industriei auto a risipit într-un mod incredibil încredere. Această încrederea numai industria auto o poate restabili. Şi vând spun "industrie", mă refer la directorii companiilor auto germane", a declarat Angela Merkel. 

Săptămâna trecută, Volkswagen, Daimler şi BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel şi de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni. 

Acordul vine după ce, în 2 august, mai mulţi miniştri şi directori ai unor companii auto germane s-au întâlnit pentru a găsi metode prin care să se reducă poluarea în oraşe, să fie eliminate interdicţiile care vizează autovehiculele diesel şi să reabiliteze reputaţia industriei auto germane. 

Dar mulţi politicieni sunt îngrijoraţi că producătorii auto nu au investit suficient în noile tehnologii şi în infrastructură. 

Premierul landul Baden-Wurttemberg, Winfried Kretschmann, a apărat tehnologia diesel spunând că este o soluţie interimară necesară în drumul spre vehiculele electrice. 
Diesel este o tehnologie curată care ajută la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, responsabile pentru încălzirea globală, a declarat premierul landul Baden-Wurttemberg - sediul companiilor auto Porsche şi Daimler precum şi a producătorului de componente auto Robert Bosch. 

Angela Merkel a respins propunerea făcută de principalului ei rival, candidatul social-democraţilor la funcţia de cancelar, Martin Schulz, privind introducerea unei cote pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană. 

"Nu cred că o cotă pentru vehiculele electrice - pentru această tehnologie - a fost bine gândită. Ea ar putea avea efecte negative în Europa o perioadă îndelungată. Ce am putea face dacă cota nu este acceptată?", s-a întrebat retoric cancelarul Germaniei. 

În schimb, Merkel a cerut o strategie extinsă pentru a ajuta industria auto să facă tranziţia spre producerea vehiculelor electrice. 

"Trebuie să introducem rapid inovaţii. Acolo unde companiile nu pot gestiona singure situaţia, Guvernul trebuie să fie alături de ele şi să aibă grijă să nu schimbe direcţia", a explicat oficialul german, avertizând împotriva "demonizării" motoarelor diesel. 

"Avem nevoie de maşini cu motoare diesel şi pe benzină, dar de asemenea trebuie să facem mai rapidă tranziţia spre noile tehnologii", a declarat cancelarul Germaniei. 

Uniunea Europeană nu intenţionează să aplice cote pentru maşinile electrice în sectorul auto, care încearcă să se redreseze în urma scandalului în care a fost implicat producătorul Volkswagen, legat de motoarele diesel, a anunţat luni un purtător de cuvânt al blocului comunitar. 

"Vorbind la modul general, Comisia Europeană caută modalităţi de a promova folosirea energiei şi a transporturilor cu emisii scăzute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru maşinile electrice. Nu facem discriminări între diferitele tehnologii", le-a declarat jurnaliştilor oficialul UE. 

Comisia Europeană a reacţionat la un raport apărut în publicaţia germană Handelsblatt, care citează surse din UE, conform căruia executivul comunitar vrea să accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cotă pentru maşinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice. 

Marea Britanie şi Franţa intenţionează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce Tesla, cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienţi - toţi angajaţi ai Tesla - cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg. AGERPRES

Ultima oră
Alte titluri din: Externe
Silvio Berlusconi trebuie să primească 60 milioane de euro de la fosta soție Silvio Berlusconi trebuie să primească 60 milioane de euro de la fosta soție
Kremlinul nu stie care sunt planurile lui Vladimir Putin Kremlinul nu stie care sunt planurile lui Vladimir Putin
Mai multe titluri din: Externe
Antena3.ro Film horror pe un câmp din România. Un copil cu retard mintal este abuzat sexual. Opt minori participă la fapte. Totul este filmat
Libertatea.ro Emily Ratajkowski face reclamă topless. VEZI VIDEO
A1.ro „NENOROCIREA s-a abătut asupra Pământului”. Peste 400 de morți în doar câteva ore! Este un DEZASTRU nemaivăzut
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?