O specie de viespi din Noua Zeelandă a primit numele unui personaj din seria Harry Potter

10 Oct 2017

Un entomolog din Noua Zeelandă a botezat o specie endemică de viespi cu numele unui personaj din seria ''Harry Potter'', în încercarea de reabilitare a reputaţiei acestor insecte, informează marţi DPA.

''Am ales numele Lusius malfoyi deoarece Malfoy (Lucius Reacredinţă în ediţia românească) este un personaj negativ la început, care trece de partea binelui în final, aşa cum încerc şi eu să salvez reputaţia viespilor autohtone'', a spus doctorandul Tom Saunders, din Auckland, într-o declaraţie de presă dată luni publicităţii.

Spre deosebire de suratele lor din Germania sau Asia, viespile parazite din Noua Zeelandă, care numără aproximativ 3.000 de specii, nu înţeapă şi nu trăiesc în colonii.

Au însă o modalitate înfricoşătoare de reproducere: îşi injectează ouăle în corpul unui păianjen, iar larvele se dezvoltă în interior până la moartea gazdei.

Viespile parazite pot fi folosite pentru a ţine sub control mai multe specii de dăunători din agricultură. Cercetarea lui Saunders îşi propune să testeze viabilitatea folosirii unei specii de viespi pentru a ţine sub control gândac puturos marmorat maron care atacă o gamă diversă de culturi neo-zeelandeze şi infestează casele oamenilor. AGERPRES

Fenomenul surprinzător din a 5-a săptămână de când vulcanul Kilauea a erupt Fenomenul surprinzător din a 5-a săptămână de când vulcanul Kilauea a erupt
Dovada existenţei materiei întunecate în galaxiile pitice, contestată într-un studiu Dovada existenţei materiei întunecate în galaxiile pitice, contestată într-un studiu
Antena3.ro Un român din Anglia, mesaj pentru conaționalii rămași acasă: Am fost și eu cocalar ca voi...
Libertatea.ro Cel mai bine plătită prostituată româncă. Cum arată și cine sunt clienții Georgianei
A1.ro Imagini ULUITOARE! Cristian Pomohaci A FOST PRINS în fapt! Fostul preot nu s-a mai ferit de nimeni!
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?