Cercetătorii confirmă că inteligenţa este ereditară şi că oamenii deştepţi trăiesc mai mult

13 Mar 2018

Oamenii deştepţi trăiesc mai mult datorită “genelor inteligente”, care susţin vârstele înainte, potrivit unui nou studiu, scrie Dailymail.

Peste 500 de gene ale oamenilor cu IQ ridicat au fost identificate de cercetători. Astfel, a crescut posibilitatea testelor de inteligenţă folosindu-se doar teste ADN bazate pe salivă.

Studiile anterioare sugerează că genele inteligente susţin transmiterea de semnale între diferite regiuni ale creierului, protejează împotriva demenţei şi împotriva morţii premature.

“Inteligenţa este o trăsătură ereditară, cu estimări care indică faptul că 50 – 80% dintre diferenţele de inteligenţă pot fi explicate prin factori genetici”, a spus autorul studiului, profesorul dr. David Hill de la Universitatea Edinburgh.

“Oamenii cu un nivel mai mare de funcţii cognitive au o sănătate psihică şi fizică mai bună şi trăiesc mai mult”.

Rezultatele sugerează că 538 de gene joacă un rol în inteligenţă, în timp ce 187 de regiuni ale genomului uman sunt asociate cu abilităţile de gândire.

Descoperirile au fost publicate în jurnalul Molecular Psychiatry.

Cercetătorii au analizat variaţiile de ADN a peste 240.000 de persoane din toată lumea. Genele au fost luate de la Biobanca din Marea Britanie.

Cercetătorii au comparat ADN-ul cu scorul IQ obţinut de persoane la testele verbale şi numerice.

Pe aceeasi temă
Inteligenţa poate fi evaluată printr-un simplu test ADN Inteligenţa poate fi evaluată printr-un simplu test ADN
Fenomenul surprinzător din a 5-a săptămână de când vulcanul Kilauea a erupt Fenomenul surprinzător din a 5-a săptămână de când vulcanul Kilauea a erupt
Dovada existenţei materiei întunecate în galaxiile pitice, contestată într-un studiu Dovada existenţei materiei întunecate în galaxiile pitice, contestată într-un studiu
Antena3.ro S-a măritat din dragoste acum 18 ani! Acum povestește ce se întâmplă în căsnicia ei: ”Viața noastră sexuală ar fi probabil descrisă ca fiind...”
Libertatea.ro Anunțul momentului despre Teo Trandafir. E fără precedent ce se întâmplă
A1.ro Imagini ULUITOARE! Cristian Pomohaci A FOST PRINS în fapt! Fostul preot nu s-a mai ferit de nimeni!
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?