Avertisment! S-a descoperit un nou tip de cutremur

14 Ian 2018

Oamenii de ştiinţă din California au descoperit un nou tip de cutremur. Este vorba de seisme care pot avea loc la o adâncime mai mare decât cutremurele obişnuite, mai exact în mantaua Pământului, nu în scoarţa Pământului cum se ştia până acum.

Acest nou tip de cutremur nu poate fi detectat de senzorii seismici tradiţionali şi poate fi mult mai distructiv decât un seism produs în scoarţa Pământului.

Până în prezent, se credea că seismele au loc doar în jumătatea superioară a scoarței Pământului, fiind determinate de mişcarea plăcilor tectonice. Însă, folosind cei mai puternici senzori seismice disponibile, o echipă de cercetători a detectat cutremure mici, care apar în mantaua superioară a Pământului.

Cu toate cutremurele detectate până în prezent au fost minore - cu o magnitudine maximă de aproximativ 2 grade - oamenii de ştiinţă cred că acestea pot fi, în viitor, devastatoare.

Antena3

Cea mai mare eruptie vulcanica din ultimii 100 de ani! Cea mai mare eruptie vulcanica din ultimii 100 de ani!
Un geolog a descoperit ca Etna nu este vulcan! Un geolog a descoperit ca Etna nu este vulcan!
Antena3.ro Delia, vacanță de lux în Maldive! Cât dă vedeta pentru o noapte de cazare
Libertatea.ro Andra și-a lăsat copiii, a plecat să doarmă la hotel! Ce se întâmplă cu familia Măruță
A1.ro Un nou caz de agresiune sexuală! O elevă a reclamat la poliţie că a fost violată în scara unui bloc. Un alt pedofil în libertate?
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?