Administraţia Trump vrea să transfere Staţia Spaţială Internaţională în sectorul privat

12 Feb 2018

Administraţia Trump vrea să transforme Staţia Spaţială Internaţioală (ISS) într-o întreprindere comercială condusă de o industrie privată, scrie The Independent.

Casa Albă plănuieşte să nu mai finanţeze Staţia Spaţială Internaţională după 2024, oprind astfel sprijinul federal pentru laboratorul aflat în orbită. Cu toate acestea, nu intenţionează să abandoneze ISS, iar, în prezent, lucrează la un plan de tranziţie care poate trece staţia în sectorul privat, potrivit unui document NASA obţinut de The Washington Post.

“Decizia de a opri sprijinul federal pentru ISS în 2025 nu implică scoaterea din orbită a platformei în acel moment – este posibil ca industria să continue să opereze anumite elemente ori capabilităţi ale ISS ca parte a unei viitoare platforme comerciale”, se arată în document. “NASA va extinde parteneriatele comerciale internaţionale şi comerciale în următorii şapte ani pentru a asigura accesul şi prezenţa omului pe orbita joasă a Pământului”.

O notă de buget care va fi emisă luni de administraţia Trump va cere ca 150 de milioane de dolari să se cheltuiască pentru ISS în anul fiscal 2019 şi mai mult în anii următori „pentru a permite dezvoltarea şi maturizarea unor entităţi comerciale şi capabilităţi care vor asigura că succesorii comerciali ai ISS sunt operaţionali când este nevoie de ei”.

Planul de privatizare a Staţiei Spaţiale este posibil să se lovească de un zid al opoziţiei, mai ales că Statele Unite au cheltuit aproape 100 de miliarde de dolari pentru a o construi şi a o exploata.

Vulcanul Yellowstone ramane un mister pentru oamenii de stiinta! Vulcanul Yellowstone ramane un mister pentru oamenii de stiinta!
Oamenii de ştiinţă danezi au descoperit 95 de exoplanete Oamenii de ştiinţă danezi au descoperit 95 de exoplanete
Antena3.ro S-au cunoscut intr-un bordel, s-au casatorit si erau fericiti pana cand totul s-a aflat! Un instalator a intrat in casa lor si a descoperit nenorocirea - Ce ii facuse sotul femeii e de domeniul SF
Libertatea.ro Vestea l-a prăbușit pe Adi Cristea. După 10 ani, Denisa Nechifor și-a făcut curaj și spune tuturor
A1.ro Plătești acum 7.000 de lei sau soţia ta moare! Caz șocant într-un spital din România, dezvăluit chiar de un medic
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?