8 lucruri extraordinare pe care nu le știai despre furnici. O să fii surprins!

11 Iun 2018

Le pomenim când aducem în discuție hărnicia, însă furnicile nu sunt numai un etalon al vredniciei, sunt insecte cu adevărat impresionante.

Poate ca nu știați că societatea lor este una elaborată, care se aseamănă foarte mult cu a noastră.

În lume există peste 10.000 de specii de furnici, de dimensiuni variate și culori diferite, de la albastru sau violet, până la verde, roșu sau maro.

Pentru că sunt foarte răspândite și trăiesc pe toate continentele, biomasa tuturor furnicilor din lume echivalează cu biomasa tuturor oamenilor și reprezintă aproximativ 10% din biomasa tuturor animalelor. Mai mult decât atât, se pare câ furnicile au trăit alături de dinozauri. Fosile ale lor datează de acum 130 de milioane de ani.

În ceea ce privește forța lor fizică, furnicile sunt construite să fie foarte rezistente și eficiente în munca pe care o depun. O furnică poate ridica de 20 de ori greutatea ei.

Nici la capitolul inteligență acestea nu stau mai rău... creierul lor conține în jur de 250.000 de celule nervoase, fiind cel mai bine dezvoltat dintre toate insectele. Prin comparație, creierul uman are 10 milioane de celule.

Poate că nu dau dovadă de genul de inteligență asociat omului, dar furnicile au mijloace avansate de comunicare, o structură ierarhică strictă și multe alte caracteristici care te vor uimi. Iată câteva dintre acestea:

1. Furnicile pot „coase” rănile

Dacă te rănești, cu siguranță te vei îndrepta spre un spital sau măcar spre o farmacie. Dar ce faci dacă te afli în sălbăticie sau în mijlocul pustietății? Nu ai trusă de prim-ajutor, iar în jur nu e nimeni care să te ajute.

Ei bine, se pare că unele triburi africane s-au confruntat cu aceeași problemă și au găsit o soluție foarte eficientă: furnicile.

Dacă un războinic Maasai se află în sălbăticie și se alege cu o rană care trebuie cusută, el caută un mușuroi de furnici. Apoi alege câteva furnici mari și le lasă să îl muște de marginile rănii.

Apoi, el va îndepărta furnica, păstrându-i numai capul, care joacă rolul de capsă pentru suturarea plăgii. O astfel de „copcă” poate să reziste zile întregi.

Citește mai departe alte 9 lucruri extraordinare despre furnici

Dovada existenţei materiei întunecate în galaxiile pitice, contestată într-un studiu Dovada existenţei materiei întunecate în galaxiile pitice, contestată într-un studiu
VIDEO - O furtună uriașă a cuprins un sfert din planeta Marte. NASA riscă Roverul Opportunity VIDEO - O furtună uriașă a cuprins un sfert din planeta Marte. NASA riscă Roverul Opportunity
Antena3.ro Au fost într-o croazieră în Norvegia, dar când s-au întors acasă au avut parte de un adevărat șoc. Abia atunci și-au dat seama ce a făcut copilul lor de 12 ani în vacanță
Libertatea.ro Andra: 'În orice poziție m-ar fi pus...'. Detalii intime despre Măruță
A1.ro Răsturnare de situație în cazul Elodiei Ghinescu! Descoperirea care schimbă tot ce se știa despre dispariția misterioasă a avocatei!
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?