×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cat ar costa cel mai lung tunel feroviar submarin din lume!

07 Feb 2018

Cel mai lung tunel feroviar submarin din lume ar putea fi deschis traficului în 2040 între Finlanda şi Estonia şi ar putea costa până la 20 de miliarde euro, arată un studiu de fezabilitate prezentat de cele două state.

 

După mai mulţi ani de studii, autorităţile de la Helsinki şi Tallinn analizează posibilitatea de a construi un tunel submarin între cele două capitale nordice, situate la ambele capete ale Golfului Finic. Zeci de mii de estonieni lucrează în regiunea Helsinki şi mulţi dintre ei fac naveta săptămânal pe mare, iar mulţi turişti finlandezi vizitează Tallinn.

Tunelul, cu o lungime de 103 de kilometri, ar scurta durata călătoriei între Helsinki şi Tallinn la aproximativ 30 de minute, faţă de cele 90 de minute în prezent cu cel mai rapid ferry boat. În plus, tunelul feroviar ar conecta aeroporturile dintre cele două capitale şi de asemenea ar face legătura cu Rail Baltica, o conexiune feroviară care ar urma să facă legătura între Varşovia şi Tallinn începând din anul 2026.

Studiul de fezabilitate estimează că tunelul submarin ar costa între 13 şi 20 de milioane de euro, apreciind că 40% din costuri ar urma să fie suportate de UE. Un raport publicat în 2015 de autorităţile de la Helsinki avansa un preţ de cost semnificativ mai mic pentru acelaşi proiect, undeva între nouă şi 13 miliarde euro. AGERPRES

Ultima oră
Alte titluri din: Constructii&Proprietati
Rusia, gata sa participe la dezvoltarea centralei nucleare de la Belene Rusia, gata sa participe la dezvoltarea centralei nucleare de la Belene
Certificat energetic. Ce sunt clasele de eficiență energetică și în care dintre ele ar trebui să te incadrezi Certificat energetic. Ce sunt clasele de eficiență energetică și în care dintre ele ar trebui să te incadrezi
Mai multe titluri din: Constructii&Proprietati
Antena3.ro S-a întâlnit cu un călugăr de la Mănăstirea din Peștera Ialomiței. Bătrânul era speriat, vorbea grăbit și gesticula. S-a apropiat de femeie și i-a spus ceva cumplit…
Libertatea.ro Româncă moartă în Italia. Cum au găsit-o în parcarea a parcat TIR-ul
A1.ro Scene șocante în plină stradă! Un bărbat a fost legat de o balustradă și călcat pe cap și pe față de o tânără. Oamenii șocați s-au oprit și au au filmat totul
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?